Performancing Metrics

دایملر دستمزد کارگران مجارستانی خود را افزایش داد | اتاق خبر
کد خبر: 384659
تاریخ انتشار: 23 آذر 1395 - 12:41
واحد خودروهای سواری مرسدس بنز دایملر با اتحادیه‌های کارگری در کارخانه مجارستانی خود برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق پایه ظرف دو سال آینده به توافق رسید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، تولید و صادرات خودروسازان خارجی، یکی از عوامل کلیدی تاثیرگذار در رشد اقتصادی مجارستان است با اینهمه دستمزد کارگران ماهر در این کشور پایین‌تر از سطح اروپای غربی است. بخش خودرو در تولید صنعتی سال گذشته مجارستان، بیش از یک چهارم سهم داشت.

توافق دایملر بدنبال ماه‌ها مذاکره در این کارخانه یک میلیارد یورویی در کچکمیت که در مرکز مجارستان واقع شده و حدود چهار هزار کارگر دارد، حاصل شده است.

اتحادیه بزرگ کارگران این کارخانه که خواستار افزایش ۱۵ درصدی دستمزد بود، اواخر ماه گذشته یک اعتصاب دو ساعته برگزار کرد و تحویل ۵۰ خودرو را به تاخیر انداخت.

مرسدس که مدلهای B Class و همچنین CLA و CLA شوتینگ بریک را در مجارستان تولید می کند، حقوق برای کارکنانش را از آوریل ۲۰۱۷ به میزان ۱۰ درصد و از آوریل سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۰ درصد دیگر افزایش خواهد داد.

دایملر که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مجارستان است، در ژوییه اعلام کرد با صرف یک میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۰ یک کارخانه جدید در این کشور برای تولید خودروهای مرسدس بنز می سازد و حدود ۲۵۰۰ شغل جدید اضافه می کند.

بر اساس گزارش رویترز، از زمان توافق دولت مجارستان با کارفرمایان برای افزایش چشمگیر حداقل دستمزد در ماه گذشته، توافق دو ساله دایملر، نخستین توافق دستمزدی است که از سوی یک کارفرمای بزرگ بخش خصوصی اعلام می شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید