Performancing Metrics

پردازنده‌ رده بالای Ryzen ای ام دی رونمایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 385031
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 00:56
AMD نسل بعدی پردازنده‌ دسکتاپ بالارده‌ی خود را با نام Ryzen معرفی کرد.

اتاق خبر: روز گذشته کمپانی  ای‌ام‌دی  اطلاعات بیشتری در خصوص نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ رده‌بالای خود منتشر کرد. این پردازنده‌ها که با نام کد Summit Ridge‌ شناخته می‌شوند، بر مبنای معماری Zen کمپانی ای‌ام‌دی توسعه داده شده‌اند. این کمپانی از پردازنده‌های سری Ryzen‌ پرده برداشت که مجموعه‌ای از پردازنده‌های دسکتاپ و نوت‌بوک مبتنی بر معماری ذن را در برمی‌گیرد. علاوه‌ بر این، ای‌ام‌دی SenseMI‌ را نیز معرفی کرد؛ مجموعه‌ای از فناوری‌های ادراک حسی، سازگاری و یادگیری که به پردازنده‌های Ryzen‌ ای‌ام‌دی اضافه شده‌ است و با مجموعه‌ای از پیشرفت‌های دیگر در زمینه‌ی معماری، پلتفرم، بهره‌وری و پردازش ترکیب می‌شود تا بدین ترتیب پاسخگوی نیاز کاربران حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی و گیمرها باشد.

دکتر لیزا سو، مدیرعامل ای‌ام‌دی می‌گوید:

هسته‌های ذن موجود در قلب پردازنده‌های Ryzen ما، حاصل اجرای متمرکز هزاران ساعت کار مهندسی، طراحی و ارائه‌ی تجربه‌ی سطح بالا برای کاربران کامپیوترهای بالارده است. پردازنده‌های Ryzen به همراه فناوری SenseMI، نشانگر روحیه‌ی نوآوری و خلاقیتی است که ای‌ام‌دی با آن همه‌چیز را به‌پیش می‌راند.

فناوری SenseMI یکی از عوامل کلیدی افزایش ۴۰ درصدی تعداد دستورات پردازش‌شده به ازای هر کلاک در پردازنده‌های این کمپانی است و از پنج جزء تشکیل شده است:

  • Pure Power: با به‌کارگیری صدها حسگر، دمای تراشه را پایش می‌کند و به‌صورت مدام به دنبال راهی برای کاهش مصرف انرژی با دقت میلی‌وات در عین ثابت نگه‌داشتن سطح عملکرد است.
  • Precision Boost: منطق هوشمندی برای پایش حسگرهای یکپارچه و بهینه‌سازی سرعت کلاک با دقت ۲۵ مگاهرتزی با نرخی معادل هزار بار در ثانیه.
  • (Extended Frequency Range (XFR: زمانی که پردازنده اضافه شدن سیستم خنک‌سازی دیگری را تشخیص می‌دهد، XFR با بالا بردن فرکانس Precision Boost، عملکرد را بهبود می‌بخشد.
  • Neural Net Prediction: یک شبکه‌ی عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی که مسیر عملکرد یک اپلیکیشن را با توجه به اجرای آن در دفعات گذشته، پیش‌بینی می‌کند.
  • Smart Prefetch: الگوریتم‌ یادگیری پیچید‌ه‌ای که رفتار نرم‌افزار را با هدف پیش‌بینی نیازهای یک اپلیکیشن و آماده‌سازی زودهنگام داده‌ها، ردگیری می‌کند.

انتظار می‌رود پردازنده‌ Ryzen ای‌ام‌دی برای دستگاه‌های دسکتاپ در ابتدای سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار بگیرد و عرضه‌ی نسخه‌ی نوت‌بوک این پردازنده‌ نیز برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

منبع: زومیت

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید