Performancing Metrics

آمریکا سلاح‌های مصادره شده توسط داعش در پالمیرا را هدف می‌گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 385071
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 12:29
فرمانده ارشد ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن احتمالا سلاح‌هایی را که گروه تروریستی داعش در جریان تصرف شهر پالمیرا مصادره کرده هدف می‌گیرد. چرا که این تجهیزات خطر جدی برای ائتلاف ضد داعش در منطقه محسوب می‌شود.

اتاق خبر: ژنرال استفن تاونسند فرمانده ارشد ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در کنفرانس ویدئویی پنتاگون گفت: سلاح‌های مصادره شده توسط داعش شامل خودروهای زرهی، اسلحه و احتمالا تجهیزات دفاع هوایی یا دیگر تسلحات سنگین می‌باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که روسیه و سوریه هرچه سریعتر پالمیرا را باز پس گیرند و این تهدید را خنثی سازند اما هشدار داد آمریکا در صورت نیاز  به طور مثال خروج تسلیحات غارت شده از این شهر آماده است تا سریعا حمله کند.

ژنرال تاونسند افزود: اساسا هرچیزی که تروریست‌های داعش مصادره کرده‌اند تهدیدی برای ائتلاف ما محسوب می‌شود اما ما می‌توانیم این تهدیدها را مدیریت کرده واین کار را انجام خواهیم داد. من پیش بینی می‌کنم که ما فرصت حمله به این تجهیزات و کشتار تروریست‌های داعش را که قصد استفاده از این تجهیزات را دارند، خواهیم داشت.

وی هشدار داد: روسیه یا سوریه درک بهتری از رخدادهای میدانی دارند و از موقعیت بهتری برای انجام واکنش سریع برخوردارند. ما نمی‌توانیم از یک طرف به طرف دیگر خبر دهیم. در نتیجه نمی‌توانیم بگوییم که آیا این خودروهای زرهی توسط نیروهای دولت، نیروهای روسیه یا داعش در حال فعالیت هستند.

این ژنرال آمریکایی افزود: ما به شدت تحولات را زیر نظر داریم و ضعیف شدن دشمن بدان معناست که ما می‌توانیم هر چه سریعتر پیروز شویم.

این درحالی است که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: اگر حقیقت داشته باشد که تروریست‌های داعش یک سیستم موشکی ضد هواپیما را مصادره کرده‌اند تهدید داعش به خاطر ناکامی استراتژی روس‌ها و سوری‌ها شدیدتر خواهد شد.

ژنرال تاونسند گفت: انتظار دارم مخالفان سوری که در حلب شکست خورده‌اند مبارزات خود را در نقاط دیگر سوریه از سر بگیرند اما بعید است که این مساله تاثیر چشمگیری بر تلاش‌های ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا از جمله باز پس گیری شهر رقه داشته باشند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید