Performancing Metrics

بیش از 18 هزار روستا تحت حمایت دهداری های تعاونی | اتاق خبر
کد خبر: 385208
تاریخ انتشار: 29 آذر 1395 - 15:12
کلاننتری معتقد است که بخش تعاون توانایی های بالقوه ای دارد و آنچنان که در قانون اساسی تعریف شده است می توان با کمک این بخش مردم را وارد اقتصاد کشور کرد.

اتاق خبر: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با اتاق خبر گفت: بخش تعاون توانایی های بالقوه ای دارد و آنچنان که در قانون اساسی تعریف شده است می توان با کمک این بخش مردم را وارد اقتصاد کشور کرد. توسعه تعاون ها می تواند در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنایع باشد.

سید حمید کلانتری توضیح داد: یکی از اموری که به واسطه آن افراد می توانند وارد بحث تعاونی ها شوند این است که معلم های مدارس در مدیریت آموزش و پرورش کشور وارد شوند . به شکلی که مدارس با هزینه های دولتی ایجاد شوند اما به صورت تعاونی اداره شوند  و یا دانشگاه ها توسط این بخش مدیریت بشود . در این شرایط امکان ایجاد بستری برای توسعه فعالیت تعاونی ها فراهم می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از خدماتی که در اختیار روستاها قرار داده می شود به کمک تعاونی ها صورت می گیرد همچنین لازم به ذکر است که این بخش خدمات دهیاری ها را نیز برعهده دارد و نزدیک به 800 تعاونی دههیار وجود دارد که بیش از 18 هزار روستا را تحت حمایت خود دارند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود تعاونی های مختلفی خبر داد و گفت: وجود تعاونی شیلات موجب شده که سهم عمده صید در کشور توسط این بخش انجام شود و توانسته در حوزه حمل و نقل سهم قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه  بخش تعاونی ها پیش نیاز هایی ضروری است تصریح کرد: یکی از مهم ترین این زیرساخت ها این است که دولت اقدام به کوچک سازی بدنه اجرایی خود کند و با اولویت هایی که در اصل 44 قانون اساسی ذکر شده جایگاهی ویژه برای تعاونی و بخش خصوصی در نظر بگیرد. در این شرایط فضایی ایجاد می شود که این واحدها به حوزه های اجرایی، اداری و آموزشی  وارد شود.

کلانتری در این خصوص افزود: نباید نقش رسانه ها را در این امر نادیده بگیریم بلکه با کمک آن ها می توان به اهمیت تعاونی ها در اجرای پرژه های بزرگ در دنیا تاکید کنیم.

95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید