Performancing Metrics

محمدرضا عارف: امت اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد | اتاق خبر
کد خبر: 385243
تاریخ انتشار: 28 آذر 1395 - 18:48
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کلید واژه سخنان امام راحل و رهبر انقلاب و رمز پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت بود و هم اکنون نیز امت اسلامی بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد.

اتاق خبر:محمدرضا عارف عصر شنبه در همایش ' امید وحدت رحمت' و جشن میلاد پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی (ص ) که در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: متاسفانه دنیای اسلام در حال حاضر با بحرانی ناخواسته و تحمیل شده همچون حرکات کور تروریستی، نیروهای تکفیری و داعش روبرو شده که نتیجه آن برادرکشی است.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باتوجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران درمنطقه، میان امت اسلامی، انقلاب اسلامی ما و مردم ما، باید گفت که کلید حل این بحران در دست جمهوری اسلامی ایران است .
عارف تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم نقش اصلی و اساسی خودمان را در کاهش یا از بین بردن بحرانی که امت اسلامی با آن روبروست بخوبی به انجام برسانیم باید وحدت را ابتدا در داخل کشور خودمان بطور جدی تر دنبال کنیم و در این راستا جریان اصیل اصلاح طلب نیز اگر بخواهد نقش و وظیفه اصلی خود را نسبت به انقلاب دنبال کند، باید در داخل این جبهه وحدت ایجاد کند.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشروعیت نظام ما در گرو حضور مردم است و سرمایه های اصلی و معنوی نظام مردم هستند، حضور و مشارکت حداکثری مردم می تواند یاری گر نظام در تاثیرگذاری آن بر مسائل منطقه و دنیا باشد.
عارف تاکید کرد: مشارکت حداکثری مردم نیز برابر با پیروزی اصلاحات است، به رغم خواست رقبا ما همیشه به دنبال حضور حداکثری و بیش از 50 درصد مردم در تمامی صحنه های اجتماعی و سیاسی جامعه و نظام بوده ایم.
وی گفت: جریان اصلاحات به عنوان یکی از اصلی ترین و ریشه ای ترین جریانات سیاسی کشور، حضور در همه صحنه ها را تحت هر شرایطی، هدف انجام خدمت و وظیفه خود نسبت به انقلاب، شهدا و کشور می داند.
رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: این مهم نیز از طریق کسب قدرت آن هم از دل صندوق های رأی تحقق می یابد.
عارف با اشاره به شرایط اصلاح طلبان در چهار سال گذشته گفت: آن زمان ما راهبرد اصلیمان را، حضور قرار دادیم، اینکه برای کسب قدرت و پیروزی به میدان می آییم و شعار ما حرکتی آرام و گام به گام با گام هایی استوار و حتی الامکان ندادن بهانه به دست رقیبی که همه امکانات و قدرت در دست آن بود، قرار داشت.
وی افزود: در نهایت شعار اصلی را اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی که در ذات جریان اصلاحات بود، قراردادیم که نشان دهنده اتکای این جریان نه به تصمیمات یک عده بلکه بر اساس خرد جمعی، توجه به مطالبات مردم و در عین حال همگرایی حداکثری درون جبهه اصلاحات بود.
عارف تاکید کرد: ضربه هایی که جبهه اصلاحات پیش از سال 90 متحمل شد اصلا به دلیل روگردانی مردم از آنها نبود بلکه تنها به خاطر عدم همگرایی و تفرقه در جریان اصلاحات بود.
وی گام اول راهبردهای جریان اصلاحات را تلاش برای تحقق آرمان ها و حاکمیت ارزش ها، پیشتازی در همه صحنه ها و رویداد های انقلاب، ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی، گروهی و شخصی، تاکید بر اجرای شدن تمام فصول و اصول قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، تلاش در جهت رشد پیشرفت کشور، تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مردم و اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه تخریب رقبا در فعالیت های انتخاباتی عنوان کرد.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در اواسط دهه 80 برای جمعبندی از عملکرد جریان اصلاحات، تنوع تشکل های سیاسی درون جبهه اصلاحات واجب بود اما خلاء یک اتاق فکر یا یک نهاد غیر حزبی که بتواند با رهبردها کار کند، محسوس بود.
وی افزود: با توجه به اینکه بنیاد یک نهاد راهبردیست، بنیاد باران تشکیل شد و وظیفه این نهاد احصای دستاوردهای هشت سال فعالیت دولت اصلاحات دور گذشته بود اما تنها مشکل آن بهره نبردن از نیروی جوانانی بود که سرمایه های اصلی کشور و جریان اصلاح طلبان است.
عارف اضافه کرد: بنابراین بنیاد امید ایرانیان شکل گرفت که به نوعی مکمل بنیاد باران بود و اساس آن را حضور جوانان پرشور و هدفمند تشکیل می دهد که بر پایه اساسنامه آنها، هیچکدام حق فعالیت های حزبی و سیاسی ندارند.
وی تاکید کرد: اولویت اصلی جریان اصلاح طلب، بحران آب است که نه تنها در استان اصفهان بلکه به یک بحران ملی تبدیل شده و در ده سال آینده به یک بحران جهانی تبدیل می شود.
عارف افزود: رویکرد بنیاد امید و فراکسیون امید در مجلس نیز بر همین اساس و پرداختن به برون رفت از این چالش ملی است که البته به یک عزم جدی ملی نیز نیاز دارد.
رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گام دوم راهبردهای این جریان را تلاش برای افزایش حداکثری مشارکت مردم، تلاش برای همگرایی حداکثری در جبهه اصلاحات، حفظ انسجام و پرهیز از هر حرکتی که اختلاف را تشدید کند، فرماندهی واحد در جبهه اصلاحات وحدت و انسجام کامل در مدیریت رویداد های سیاسی و پرهیز از هرگونه تک روی و سهم خواهی برای پرهیز از اختلافات در پایان کار عنوان کرد.
وی افزود: متاسفانه ایرادی که به این گام گرفته می شود این است که جریان اصلاح طلب نتوانسته تقویت احزاب را دنبال کند.
عارف تاکید کرد: وحدت، باعث تقویت احزاب می شود و هیچ راهی جز حرکت جبهه ای برای رسیدن به هدف نداریم.
عارف پیرامون انتخابات سال 96، گفت: خوشبختانه انسجام کلی ما از سال سال 94 حفظ شده است اما در مورد مشکلاتی که در برخی استان ها پیش آمده خواسته من این است که افراد سعه صدر پیشه کرده و به نتیجه کار امیدوار باشند.
وی افزود: برای این انتخابات آینده بطور قطع کاندیدای واحدی از سوی این جریان معرفی شده و وحدت رویه در پیش گرفته می شود.
این نماینده مجلس عنوان کرد: قطعا اختلاف نظرهایی وجود دارد که خود اینها باعث پیشرفت و ایجاد انگیزه می شود اما اصلا با نقاط مشترک قابل قیاس نیستند.
وی افزود: درباره دولت یازدهم و تحلیل عملکرد آن هیچوقت از نقدهای سازنده کوتاهی نکردیم، برخی مطالبات مردم و شعار ها عملیاتی نشده که اگر ریشه یابی شود نمی دانیم چه سهمی از دولت است اما این سهم زیاد نیست.
عارف در پایان تاکید کرد: اصفهان جایگاه ویژه ای در همه رویداد های کشور دارد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید