Performancing Metrics

از افزایش ساعت کار مترو تا بررسی حادثه مولوی در شورای شهر | اتاق خبر
کد خبر: 385369
تاریخ انتشار: 29 آذر 1395 - 18:47
در شورای شهر تهران صورت گرفت:
رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که در اعیاد و ایامی که جشن های مذهبی و ملی محسوب می شوند ساعات کار مترو تهران یک ساعت افزایش یابد.

مهدی چمران  هیات رییسه شورای شهر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی چمران در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به ترافیک در اعیاد مذهبی و جشن های سنتی و ملی گفت: متاسفانه ما در شب هایی که منتهی به اعیاد است با مشکل ترافیک مواجهیم از این رو پیشنهاد می کنیم به ساعات کار مترو یک ساعت اضافه شود.

وی ادامه داد: ساعات کار اتوبوسرانی تا پاسی از شب ادامه دارد ولی به علت اهمیتی که مترو در حجم بیشتر جابجایی مسافران دارد باید در چنین روزهایی یک ساعت به ساعت کار مترو اضافه شود.

رضا تقی پور نیز پیشنهاد افزایش ساعت کار وسایل حمل و نقل عمومی را ارائه داد و گفت: در آستانه شب یلدا به یقین با مشکل ترافیک مواجه خواهیم بود و باید افزایش ساعات کار وسایل حمل و نقل عمومی در همین چند روزه نیز اتفاق بیفتد.

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه در منطقه 2

غرب تهران دیگر جای نفس کشیدن ندارد

عبدالحسین مختاباد - عضو شورای اسلامی شهر تهران- در جریان بررسی دستور جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش حسابرسی منطقه 2 شهرداری تهران -که امروز یک شنبه 28 آذرماه سال 95 مطرح شد- بر ضرورت توجه جدی به مسئله ساخت و ساز در این منطقه تاکید کرد.

وی گفت: هر روز شاهد ساخت برج های مختلف در منطقه 2 شهرداری تهران هستیم و این موضوع در حال بر هم زدن بافت قدیمی این منطقه است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با توجه به تذکرهای کارشناسان مبنی بر اینکه در صورت وقوع زلزله در تهران امکان بروز فاجعه بشری وجود دارد،نسبت به ساخت و سازهای بی رویه باید توجه ویژه ای شود.

مختاباد در بخش دیگری از سخنانش در شورای اسلامی شهر تهران به موضوع صدور عوارض به صورت سیستمی اشاره کرد و گفت: با وجود ایجاد چنین سیستمی، شاهد صدور فیش های غیر رسمی و دستی در مناطق شهرداری تهران هستیم این در حالیست که حتی روزمره ترین مایحتاج نیز با این روش در فروشگاهها فروخته نمی شود.

پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت زمینه ساز کاهش حوادث خواهد بود

بر اساس گزارش سایت شورای شهر، پرویز سروری – رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی تهران- در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به فرو نشست میدان محمدیه گفت: در حال حاضر نیاز مبرم شهر تهران به خطوط مترو و تکمیل شبکه حمل و نقلی بر همگان آشکار است؛ حال آنکه به دلیل عدم تخصیص مطالبات شهرداری در این زمینه از سوی دولت، عملیات حفاری و احداث خطوط مترو با وقفه همراه بوده است. لذا شهرداری برای جبران این نقیصه سرعت ساخت خطوط را افزایش داده است تا با تکمیل هر چه بیشتر خطوط مترو شاهد گره گشایی از ترافیک خیابان ها باشیم .

سروری افزود: به یقین تزریق مطالبات و منابع مالی شهرداری از سوی دولت سبب خواهد شد تا این سرعت با دقت بیشتری توام شود و شاهد کاهش حوادثی از این دست باشیم .

نگران کمبود واگن هستیم

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا اظهارکرد : در حال حاضر نگرانی ما از این است که وقتی 100 کیلومتر مترو در دست ساخت آماده بهره برداری شود واگنی برای استفاده وجود نداشته باشد.

سروری یاد آور شد: البته این امر ناقض نادیده گرفتن مسائل ایمنی نیست ولی بدون شک تخصیص مطالبات شهرداری می تواند تاثیر شگرفی در توسعه و تکمیل خطوط مترو و متعاقب ان شبکه حمل و نقل عمومی داشته باشد.

ترافیک عصرگاهی ساحت مدیریت شهری را خدشه دار کرده است

اقبال شاکری - رئیس کمیته عمرانی شورای شهر تهران- نیز با اشاره به وضعیت اسفناک ترافیک عصرگاهی پایتخت گفت: ترافیک عصرگاهی تهران از حد بی نظمی فراتر رفته و شاهد هرج و مرج ترافیکی هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خطوط قرمز قانون ترافیکی در نوردیده شده است و رانندگان وسایل نقلیه نه توجهی به چراغ قرمز راهنمایی دارند و نه توجهی به خطوط ویژه. گویی از ساعت 16 به بعد قانونی در شهر حکمفرما نیست و این امر سبب شده ساحت مدیریت شهری خدشه دار شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران اظهارکرد: بهبود وضعیت ترافیک همکاری همه دستگاه های مسئول را می طلبد.  لذا باید هر چه سریعتر اقدامی از سوی مدیریت شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه صورت پذیرد .

محدوده های جنوبی و مرکزی شهر آکنده از خاک سست، آب انبارها و تاسیسات فرسوده هستند

احمد دنیا مالی - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران- نیز با اشاره به فرو نشست زمین در میدان محمدیه در روز گذشته گفت: فرونشست در میدان محمدیه به واسطه عملیات حفاری مترو صورت گرفت که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت اما توجه به چند نکته در این حادثه حائز اهمیت است.

دنیا مالی ادامه داد: در محدوده های جنوبی و مرکزی شهر بافت خاک سست و ناپایدار است و این در حالیست که تاسیسات فرسوده شهری از مدت ها قبل در این محدوده ها نوسازی نشده اند.

وی افزود: از جهتی وجود آب انبارها و قنوات در این محدوده ها که مدت ها پیش خالی از آب شده موجبات سستی بیشتر خاک را فراهم آورده است.

دنیا مالی در ادامه گفت: از طرفی ما مجبور هستیم به واسطه رعایت قوانین برای احداث خطوط مترو از زیر شریان های اصلی و محور های مواصلاتی حفاری ها را انجام دهیم. این شرایط سبب شد تا شرکت مترو در عملیات حفاری مذکور از دستگاه تی بی ام استفاده کند و از عملیات حفاری به روش دستی اجتناب ورزد چرا که در این صورت امکان بروز حادثه بسیار افزایش می یافت. این امر حاکی از آن است که توجه به مسائل ایمنی صورت گرفته است.

وی افزود: با این وجود باید در نظر داشت به دلیل شرایط ویژه این محدوده و حجم وسیعی از عملیات های حفاری در این محدوده ها توجه به مسائل ایمنی دو چندان ضرورت دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران 26 آذر ماه (روز حمل و نقل) را گرامی داشت و گفت: در سال 62 به علت شرایط جنگی حاکم بر کشور، ما مشکلات بسیاری در مورد ورود کالاهای اساسی داشتیم. با این وجود با فرمان حضرت امام(ره) و حضور همه جانبه رانندگان بین جاده ای بحران را از سر گذراندیم . به همین مناسبت در سال 76 وزارت راه 26 آذر ماه را روز حمل و نقل نام گذاری کرد و در تقویم ملی کشور گنجاند.

دنیا مالی در پایان اظهارکرد:از زحمات کسانی که در بیابان ها و دشت ها شبانه روزی فعالیت می کنند تا کالای اساسی به دست هموطنانمان برسد، کسانی که در طول دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پشتیبانی جبهه ها داشتند قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید