Performancing Metrics

خوردن پاپ کورن حین تماشای فیلم ممنوع می شود؟! | اتاق خبر
کد خبر: 385470
تاریخ انتشار: 30 آذر 1395 - 11:23
کارگردان «شب های سفید پستچی» و «بهشت» می گوید کاری خواهد کرد تا پاپ کورن خوردن در حین تماشای فیلم های او ممنوع اعلام شود.

به گزارش اتاق خبر، آندری کونچالوفسکی کارگردان اهل روسیه که فیلم درام جنگ جهانی دومش یعنی «بهشت» که پیروز فستیوال فیلم ونیز شد و وارد لیست نهایی پروژه های بخش فیلم خارجی زبان اسکار امسال هم شده، می خواهد فروش پاپ کورن را در تمام نمایش های فیلمش ممنوع کند.

سازمان خبری روسی تاس به نقل از او نوشت: «فیلم های من برای کسانی نیستند که پاپ کورن می‌خورند. کاری می‌کنم پاپ کورن در نمایش تمام فیلم هایم ممنوع شود.»

کمپانی WDSSPR که شریک سونی پیکچرز و دیزنی در توزیع فیلم در کشور روسیه است، «بهشت» را روز نوزدهم ژانویه در این کشور اکران می کند.

کونچالوفسکی مدت هاست که انتقاد و خشم خود نسبت به مخاطبان «پاپ کورن خور» را بیان کرده که به گفته او فقط به تماشای بلاکباسترهای هالیوودی می نشینند و فیلم های جدی تماشا نمی کنند.

دو سال پیش، او فیلم قبلی اش یعنی «شب های سفید پستچی» که درست مثل «بهشت» برای او جایزه شیر نقره‌ای را در فستیوال ونیز به ارمغان آورد را به صورت سینمایی اکران نکرد. آن موقع، او گفته بود نمی خواهد مخاطبان «هالیوودی» که در مغزهای صدای پاپ کورن شنیده می‌شود فیلمش را تماشا کنند.

علاوه بر این، کونچالوفسکی اجازه نداد «شب‌های سفید پستچی» به عنوان نماینده کشور روسیه در بخش بهترین فیلم خارجی زبان جوایز اسکار در نظر گرفته شود. او در دهه ۱۹۸۰ در هالیوود کار می کرد، اما اخیرا به یکی از پرحرارت ترین منتقدان آن بدل شده است.

با این حال این بار او اعتراضی به حضور «بهشت» در بخش فیلم خارجی زبان اسکار نکرد و تا اینجای کار این فیلم با موفقیت به مسیر خود ادامه داده و یکی از ۹ فیلم منتخب اسکار در بخش فیلم خارجی زبان شده است وانتظار می رود در لیست پایانی نامزدهای امسال این بخش هم حضور داشته باشد.

کونچالفسکی کارگردان ۷۹ ساله روسی-آمریکایی، از همکاران آندری تارکوفسکی کارگردان بزرگ و فقید روسی است. «قطار افسار گسیخته»، «لومیر و شرکا» و «سیبریایی» از دیگر فیلم‌های مطرح اوست.

«بهشت» یا «پاردایز» که شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی امسال را از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز دریافت کرد، محصول روسیه-آلمان و متمرکز بر روابط بین یک زندانی و یک افسر در کمپ اسیران در جریان هولوکاست است.

آلبرتو باربرا منتقد کهنه‌کار سینمایی این فیلم را فیلم یک نابغه و حتی بهتر از آثار قبلی کونچالوفسکی از جمله «شب‌های سفید پستچی» خواند که سال ۲۰۱۴ شیر نقره‌ای را دریافت کرد.

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید