Performancing Metrics

80 درصد اقدامات پلیس در جهان اجتماعی است | اتاق خبر
کد خبر: 385638
تاریخ انتشار: 1 دی 1395 - 16:23
معاون اجتماعی ناجا:
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بالغ بر 80 درصد از اقدامات پلیس در کشورهای مختلف جهان، معطوف به حوزه اجتماعی است.

سردار منتظر المهدی سخنگو و معاون اجتماعی ناجا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ سعید منتظرالمهدی روز سه‌شنبه 30 آذر در هفدهمین همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی فارس در شیراز، افزود: باید قبل از فراگیری علوم انتظامی، ساز و کارهای اجتماعی، فرهنگی و عملیات روانی آموزش داده شود و در واقع در فضای اندیشه‌ای جهان امروز کار فرهنگی در کنار کار سرهنگی است.

او با تاکید بر اینکه امروزه مقوله امنیت موضوعی صرفا پلیس محور یا دولت محور نیست بلکه یک موضوع مردم محور است، ارتباط امنیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مرتبط با رشد و بالندگی اعضای جامعه دانست و گفت: سازمان‌ پلیس در گذشته براساس مداخله و مقابله شکل گرفته بود و پیشگیری در آن نقشی نداشت اما امروز رویکرد پلیس تغییر پیدا کرده و روش‌های سخت جای خود را به شیوه‌های نرم داده است.

این مقام انتظامی افزود: امروزه پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی تغییر پیدا کرده و ادبیات پلیس مأمور معذور به پلیس مسئول و آگاه تبدیل شده و روز به روز ارتباط پلیس با مردم افزایش پیدا کرده است.

منتظرالمهدی گفت: امروزه پلیس دریافته است که تنها با برقراری ارتباط و افزایش اعتماد و جلب مشارکت‌های مردمی می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه امنیت در دو قسمت اجتماعی و عمومی تعریف می‌شود، گفت: امنیت و آرامش دو کلمه طربناک و حتی نگاه کردن به آنها برای انسان خوشایند است.

معاون اجتماعی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود موضوع حجاب را موهبتی الهی برای مردان و زنان دانست و افزود: جنس این موضوع اجتماعی است و خود مردم باید رعایت کنند و پلیس با تشویق، ترغیب، تحسین و تکریم آنها را همراهی سازد لیکن در زمان خود اقدامات سلبی نیز باید انجام شود، چه اینکه حجاب نیز جزو قوانین کشور است.

وی با بیان اینکه امنیت ذهنی و روانی، افزایش احساس امنیت را در پی دارد، گفت: امروز کارهای فرهنگی و اجتماعی باید در کنار کارهای انتظامی انجام شود.

منتظرالمهدی با بیان اینکه در فضای مجازی دسترسی به همه آسیب‌های اجتماعی امکان پذیر است، افزود: امروزه هر شهروند به عنوان یک رسانه عمل می‌کند و پلیس باید با شناخت ساز و کارهای مناسب، خود را با این وضعیت وفق داده و اقدامات خود را به درستی انجام دهد.

وی نبود گفتمان بین خانواده‌ها، فقدان ارائه درونیات خود به دیگران و وجود ادبیات تهدید، تحدید و تحقیر و تنبیه در خانواده‌ها را از دلائل وقوع نزاع و درگیری در جامعه برشمرد و گفت: برای رفع مشکلات در این حوزه باید به ایستگاه‌های قبل‌تر فرد یعنی خانواده و مدرسه بازگشت و مشکلات را از آنجا مرتفع کرد.

در این مراسم از برخی معاونان و روسای پلیس تخصصی فرماندهی انتظامی فارس قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید