Performancing Metrics

مظنون جدید حمله در برلین؛ یک تونسی ۲۴ ساله | اتاق خبر
کد خبر: 385675
تاریخ انتشار: 2 دی 1395 - 00:19
بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان، پلیس این کشور در جدیدترین تحول مربوط به حمله دو شب پیش با کامیون به یک بازار کریسمس در شهر برلین، یک مظنون تونسی‌الاصل به نام "انیس الف." را تحت تعقیب قرار داده است.

حمله با کامیون به مراسم کریسمس در برلین

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی "در اشپیگل" آلمان امروز چهارشنبه گزارش داد، این فرد پس از کشف یک سند شناسایی زیر صندلی راننده در کامیون مورد استفاده در حمله، تحت تعقیب قرار گرفته است.

از نظر پلیس آلمان  این مرد تونسی یکی از مظنونان اصلی حمله با کامیونی است که روز دوشنبه مردم را در یک بازار کریسمس در شهر برلین زیر گرفت.

گفته شده مدارک شناسایی مربوط به او زیر صندلی این کامیون پیدا شده است. این مرد تونسی یکی از صدها سر نخی است که پلیس آلمان مشغول تحقیق درباره آنهاست.

رسانه‌های آلمانی می‌گویند که از این مظنون کارت اقامت موقتی به دست آمده که نشان می‌دهد نام او "انیس الف" است و در سال ۱۹۹۲ در شهر تطاوین در جنوب تونس به دنیا آمده است.

گفته شده عملیات برای یافتن او در ایالت نوردراین وستفالن که محل صدور این سند بوده آغاز شده است.

بنا بر گزارش‌ها احتمالا این مرد در درگیری با راننده اصلی کامیون زخمی شده باشد.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفت مظنون اصلی این حمله مرگبار که دست کم ۱۲ کشته و حدود ۵۰ زخمی برجای گذاشت، به زودی بازداشت خواهد شد.

او اعلام کرده که تدابیر امنیتی در دوره تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی در آلمان افزایش خواهد یافت، اما خود او همچنان اجازه خواهد داد که فرزندانش به بازارهای کریسمس بروند.

روز گذشته مقام‌های قضایی آلمان اعلام کردند که "نوید ب."، پناهجوی که به ظن نقش داشتن در حمله دوشنبه شب بازداشت شده بود، به دلیل نبود شواهد کافی آزاد شده است.

پیش از این رئیس پلیس برلین گفته بود، نمی‌توان تأیید کرد که این مظنون پاکستانی بازداشت شده واقعا راننده کامیونی بوده که در این حمله به کار گرفته شد. این شخص در بازجویی‌ها منکر نقش داشتن در حمله شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید