Performancing Metrics

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه | اتاق خبر
کد خبر: 385851
تاریخ انتشار: 6 دی 1395 - 00:17
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند بارش باران و برف در کشور طی دو روز آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.

بارش باران در تهران

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی، امروز (یکشنبه پنجم دی)، در شمال غرب بارش برف و در غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می شود.

وی افزود: بعدازظهر امروز به‌تدریج بارش در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب کاهش و در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید می‌شود. فردا دوشنبه نیز بارش در زاگرس مرکزی تداوم یافته و در بعدازظهر مناطقی از شمال شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت. سامانه مذکور اواخر دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز سه‌شنبه (هفتم دی)، با ورود سامانه بارشی دیگری، بارش باران و برف ابتدا در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و سپس جنوب غرب، غرب و از بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال غرب آغاز خواهد شد. طی این سه روز بارش در جنوب غرب و غرب کشور گاهی با رعد و برق و وزش باد نیز همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وی در مورد وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه ششم آذر، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده  با بیشینه و کمینه دمای 8 و 1 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه هفتم دی، نیمه ابری تا ابری، دربعدازظهر بارش باران با بیشینه و کمینه دمای 6 و 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی ‌می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه این سارمان اظهار کرد: در روز دوشنبه بارش باران و بارش برف در ارتفاعات در خوزستان، جنوب لرستان، غرب اصفهان و شمال خراسان رضوی و در روز  سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات در استان‌های چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان، ارتفاعات جنوب و شرق لرستان، بارش باران و برف در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان مرکزی، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و  شرقی، جنوب اردبیل، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، قم و بارش باران در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات بارش برف، پیش بینی می‌شود.

بر این اساس، در این مدت جاده ها در مناطق کوهستانی غرب، شمال غرب و شمال کشور همراه با بارش برف است و داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است و توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی، اقدامات لازم به‌ عمل آید.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید