Performancing Metrics

کاهش ۱۶۵ واحدی شاخص بورس در چهارمین روز کاری هفته | اتاق خبر
کد خبر: 385923
تاریخ انتشار: 7 دی 1395 - 19:00
در چهارمین روز معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه ۱۶۵ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. همچنین آیفکس امروز پنج واحد کاهش یافت و رقم ۸۵۷ واحدی را تجربه کرد.

بورس کالا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۵ واحد افت کرد و تا تراز ۷۹ هزار و ۸۰۰ واحدی پایین آمد. همچنین شاخص کل هم‌ وزن پس از ۷۳ واحد افت به رقم ۱۵ هزار و ۷۰۴ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز افت ۳۴۹ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۸۸ هزار و ۲۸ واحدی رسید. شاخص بازار اول با ۱۱۱ واحد کاهش رقم ۵۶ هزار و ۷۸۸ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با ۳۸۷ واحد افت عدد ۱۶۹ هزار و ۱۸ واحدی را دید.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران با ۳۶ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. در این نماد بیش از ۵۴ درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقیقی و ۴۵ درصد از عرضه‌ها نیز مربوط به سهامداران حقوقی بود.

همچنین سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با بیش از ۲۸ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل سعی کرد تا دماسنج بازار سرمایه را در سطح بالاتری نگه دارد. در این نماد بیش از ۷۶ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۲۳ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی بود.

ارزش معاملات امروز رقم ۱۱۳ میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۵۰ میلیون و ۱۴۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۸ هزار و ۸۲۵ نوبت بود.

امروز نماد معاملاتی پتروشیمی شازند بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد به طوریکه در این نماد ۲۹ میلیون و ۵۰۴ هزار سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۱۱۳ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در نماد معاملاتی حق تقدم پارس خودرو ۱۵۸ میلیون و ۵۹۶ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد که معاملات در این نماد عنوان بیشترین حجم معامله امروز را به دست آورد.

همچنین در نماد سرمایه‌گذاری توسعه ملی ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم به ارزش یک میلیارد و ۹۹۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون گروهی مورد داد و ستد قرار گرفت.

امروز نیز اکثر نمادها در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه ۵۷ میلیون و ۷۷ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین در گروه فلزات اساسی ۵۳ میلیون و ۳۲۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در چهار هزار و ۸۹۵ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز ۱۰۲ میلیون و ۶۷۴ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در شش هزار و ۲۴۷ نوبت معامله داد و ستد شد. امروز نمادهای معاملاتی حق تقدم شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، عمران و توسعه فارس، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سیمان مازندران، حق تقدم شرکت‌های سیمان کردستان و سیمان مازندران و پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بازگشایی شدند.

امروز نماد پتروشیمی شازند که بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد، شاهد صف خرید بود. در این نماد بیش از ۸۶ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۱۳ درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقیقی بود.

همچنین آیفکس امروز پنج واحد افت کرد و به رقم ۸۵۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۸۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷ هزار و ۵۵۹ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید