Performancing Metrics

شناسایی 19 کانون تولید بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام | اتاق خبر
کد خبر: 386021
تاریخ انتشار: 9 دی 1395 - 19:27
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد
با توجه به وجود بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)به جهت پایش کانونهای شناسایی شده بو، صبح امروز با حضور مسئولان ملی و استانی از این منطقه بازدید بعمل آمد.

ناصر مهردادی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این بازدید گفت:بر اساس اقدامات انجام شده حدود 19 کانون تولید بو در منطقه شناسایی شده اند که از این تعداد 12 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به وجود گاز H2S که منشا انتشار بو در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) می باشد واحد های این منطقه بر اساس میزان انتشار بو به سه دسته A،B و C طبقه بندی شده اند. بر اساس این طبقه بندی واحد هایی که بیشترین سهم را در میزان انتشار این گاز  دارند در طبقه A، انتشار در حد متوسط در طبقه B و واحدهایی با کمترین میزان انتشار این گاز در طبقه بندی  C قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بازدید های امروز از واحدهایی انجام پذیرفت که بیشترین سهم و رده بندی را در شدت انتشار بو داشتند، اظهار داشت: امروز از پروژه های مدیریت پسماند آرادکوه، 2 واحد دامداری بزرگ، یک واحد کشتارگاه و همچنین از محل ورودی فاضلاب شرکت واوان و سیستم تصفیه فاضلاب فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید بعمل آمد.

وی با اشاره به اینکه  پروژه های مدیریت پسماند آراد کوه در طبقه بندی A با بیشترین میزان انتشار بو قرار دارد، افزود:البته شرایط زیست محیطی این مرکز نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر شده  و در مجموع حرکت رو به جلویی داشته است

مهردادی ادامه داد: دو  دامداری مورد بازدید نیز یکی در دسته A و دیگری در طبقه B قرار داشته اند و همچنین طی بازدید بعمل آمده از فاضلاب شهرک واوان نیز میزان انتشار بو در این منطقه بالا بوده و در طبقه A قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در رابطه با انتشار بو در این منطقه فاضلاب فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده است، تصریح کرد: بر اساس نمونه گیری و آنالیزهای انجام شده از خروجی فاضلاب این فرودگاه خوشبختانه میزان گاز H2S موجود در آن پایین بوده در طبقه بندی C قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به مجموعه اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته راهبردی جهت ساماندهی واحد های آلاینده، تعیین شدت آلودگی واحدهای این منطقه با نمونه برداری از گاز H2S، اولویت بندی واحد های آلاینده و صدور  12 مورد اخطاریه جهت احداث سیستم تصفیه فاضلاب و ارتقای عملکرد زیست محیطی به واحد های آلاینده از جمله اقدامات انجام شده می باشد.

براساس گزارش سامات، در این پایش مشترک مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور،معاون عمرانی استاری تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران و مسئولین محلی بخصوص فرماندار ویژه شهرستان ری و مدیران شهرداری تهران در محدوده جنوب تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید