Performancing Metrics

20 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور از رکود خارج شد | اتاق خبر
کد خبر: 386478
تاریخ انتشار: 19 دی 1395 - 20:39
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 20 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور طی سال جاری از رکود خارج و فعال شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز یکشنبه در همایش رونق تولید در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: طرح رونق تولید و خروج از رکود واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با همکاری دست اندرکاران بخش صنعت، معدن، کشاورزی و همکاری بانک ها عملیاتی شد.

وی ضمن اعلام ظرفیت های استان کرمان در بخش صنعت و معدن و تاکید بر استفاده بیشتر از این ظرفیت ها، سهم استان کرمان را در تسهیلات فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی راکد پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی ظرفیت هاست و این استان در این بخش عملکرد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: 16 بنگاه اقتصادی در استان کرمان مسئولیت تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی را برعهده داشته است که شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان در این زمینه به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چشم انداز توسعه 20 ساله، 55 میلیون تن فولاد در کشور نیاز است و در برنامه ششم توسعه که تولیدات فولاد 35 میلیون تن است، کرمان قطب تولید فولاد کشور به شمار می رود که تولید 11 میلیون تن فولاد را این استان برعهده دارد.

رحمانی، تجهیز معادن، نوسازی منابع و استفاده از تکنولوژی پیشرفته و جدید را اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: استان کرمان طرح های اقتصادی خوبی را با برنامه های معین و منطقه بندیو تقسیم فعالیت ها انجام داده است که می تواند به عنوان الگو به سایر استانها تعمیم داده شود.

وی با اشاره به وجود 12 درصد بیکاری در استان کرمان افزود: این امر به دلیل جوان بودن جمعیت کشور است و هر ساله نیروهای تحصیل کرده و جوان به بطن جامعه وارد می شود که با فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی می توان اشتغال را هم به حداکثر رساند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز رونق تولید را عزم مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات را وظیفه خود می دانیم و کرمان از استانهای صنعتی و معدنی کشور است که مس، آهن، فیروزه و زغال سنگ دارد و با اعمال درست ارزش افزوده درآمد و کسب و کار مردم و آبادانی استان کسب می شود.

عزیز اکبریان افزود: از محل ارزش افزوده معادن کرمان باید در بانک های این استان سرمایه گذاری شود و با درآمد آنها شاهد محرومیت زدایی این خطه باشیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان نیز از سرمایه گذاری 220 هزار میلیارد ریال در منطقه توسط این مجتمع صنعتی و معدنی خبر داد.

ناصر تقی زاده افزود: در 9 ماهه امسال حدود 10 میلیون تن کنتسانتره و هفت میلیون تن گندله و بیش از یک میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که بیش از 30 درصد افزایش تولید را داشته ایم.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان افزود: امسال 2 میلیون و 627 هزار تن محصولات و کنتسانتره تولیدی به ارزش 95 میلیون دلار داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

وی بومی سازی و کمک به ساخت تجهیزات داخلی، تکیه بر توان ظرفیت های داخلی و افزایش مشارکت سرمایه های انسانی و ارتقاء رقابت را از برنامه های اصلی این مجتمع عنوان کرد و توجه به اقتصاد مقاومتی را اولویت کاری شرکت ها و کارخانه های تابعه دانست.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم از جذب منابع اعتباری استان و کسب رتبه دوم توسط سیرجان خبر داد و گفت: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در باغ های پسته سیرجان 2 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و این اعتبارات محدودیت ندارد و کشاورزان از فرصت به دست آمده استقبال کنند.

شهباز حسن پور به مشکل آب بخش صنعت و معدن اشاره کرد و از اجرای طرح فاضلاب با هزینه 230 میلیارد ریال توسط شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در سیرجان خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع صنعتی و معدنی در راستای مسئولیت های اجتماعی در این بخش مهم سرمایه گذاری کرد تا بتواند بخشی از آب مورد نیاز خود را تامین کند و طی مدت یک ماه آینده عملیات اجرایی فاضلاب شهرستان سیرجان آغاز می شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه طرح فاضلاب به حجم عملیات 630 کیلومتر لوله گذاری و احداث 53 هزار متر مکعب تصفیه خانه بین شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید