Performancing Metrics

شاخص بورس کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 386801
تاریخ انتشار: 26 دی 1395 - 17:50
در معاملات دومین روز بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه توانست پس از ۱۹۷ واحد رشد بار دیگر کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند، اما شاخص فرابورس ایران ۲.۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۲۶.۵ رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۷۳ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز توانست ۳۲ واحد صعود کند و به رقم ۱۵ هزار و ۴۴۷ واحدی برسد. همچنین شاخص آزاد شناور پس از ۱۷۹ واحد رشد رقم ۸۶ هزار و ۸۸۵ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز ۴۰ واحد بالا رفت و به رقم ۵۶ هزار و ۱۵۳ واحدی رسید.

علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۹۸۵ واحد رشد، کانال ۱۶۸ هزار و ۱۳۷ واحدی را تجربه کرد. در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت ارتباطات سیار ایران، توانست با ۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشته باشد. پس از این نماد ایران‌خودرو، پتروشیمی مبین، فولاد مبارکه اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین نقش را در رشد شاخص بازی کردند.

در معاملات نماد شرکت ارتباطات سیار ایران که بیشترین نقش را در نوسانات شاخص داشت، بیش از ۸۸ درصد از عرضه‌ها به سهامداران حقوقی مربوط بود. همچنین ۹۸ درصد از خریدها را نیز حقوقی‌ها انجام دادند.

در نماد ایران‌خودرو، بار دیگر شاهد رشد حدود ۵ درصدی در قیمت پایانی این سهم بودیم. در این نماد ۷۱ درصد از عرضه‌ها توسط سهامداران حقیقی و ۲۸ درصد از عرضه‌ها توسط سهامداران حقوقی صورت گرفت. گروه خودرو و ساخت قطعات که در روز گذشته سراسر سبز بود، امروز نیز روند رو به رشدی را شاهد بود. اگرچه نمادهایی همچون سایپا، سایپاآذین و زامیاد شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه امروز ۲۳۴ میلیون و ۴۱۱ سهم به ارزش نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان در ۱۷ هزار و ۵۹۵ معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین نقش را نوسانات کاهشی شاخص بر عهده داشت. پس از این نماد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و معدنی و صنعتی چادرملو، سعی کردند نگذارند تا شاخص کل بیش از این رشد کند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۱۸ میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۹۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۸ هزار و ۴۷۷ نوبت معامله شد.

امروز در نماد سرمایه‌گذاری ملی ایران در بازار معاملات عمده بورس، ۶۱۳ میلیون و ۸۵۵ هزار سهم به ارزش ۱۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله کد به کد شد و این داد و ستد باعث شد تا این نماد بیشترین ارزش و حجم معامله را در داد و ستدهای امروز بورس به خود اختصاص دهد. همچنین در نماد سرمایه‌گذاری سپه در بازار معاملات عمده بورس ۴۵۷ میلیون و ۴۷۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۷۲ میلیارد تومان در یک معامله مورد داد و ستد قرار گرفت و در نتیجه نماد سرمایه‌گذاری سپه توانست دومین مقام را از لحاظ ارزش و حجم معاملات به خود اختصاص دهد.

آیفکس امروز ۹.۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۲۶.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران، رقم ۲۰۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست ۱۴۳ میلیون و ۶۰۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۹ هزار و ۵۲۷ نوبت داد و ستد بود.

امروز هر سهم شرکت گز سکه به عنوان نخستین شرکت درج شده در تابلوی دانش‌بنیان بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در جریان عرضه اولیه ۱۱۰۰ ریال کشف قیمت شد. به این ترتیب امروز دومین شرکت معاملات خود را در بازار SME آغاز کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید