Performancing Metrics

احتمال واگذاری ۲۵ درصد کریدورهای کشور به بخش‌خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 386846
تاریخ انتشار: 27 دی 1395 - 15:35
معاون آخوندی اعلام کرد؛
معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به احتمال واگذاری ۲۵ درصد کریدورهای کشور به بخش‌خصوصی، گفت: تا پایان برنامه ششم، طول آزادراه‌ها از ۲۵۰۰ به ۷۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امیر امینی طول آزادراه‌های موجود در کشور را حدود ۲ هزار و۵۰۰ کیلومتر بیان کرد و افزود: هم اینک حدود ۶ آزادراه در کشور داریم که در برنامه تامین مالی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی گفت: اگر با همین روند ادامه دهیم، می‌توانیم طول آزادراه‌های کشور را تا پایان برنامه ششم، به هفت هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر برسانیم.

امینی ادامه داد: می‌توانیم بخشی از کریدورها را که دارای توجیه فنی و اقتصادی است، به بخش‌خصوصی واگذار کنیم و بخش‌هایی را با سرمایه‌گذاری دولت برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی توجیه‌پذیر کنیم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با این تمهیدات شرایط برای توسعه ۱۰هزار کیلومتر آزادراه در برنامه هفتم توسعه فراهم می‌شود.

امینی گفت: امروز طول کریدورهای توسعه حمل و نقل جاده‌ای کشور، حدود ۲۷ هزار کیلومتر است و به نظر می‌رسد که می‌توان در یک برنامه جامع و در عرض پنج سال، حدود ۲۵ درصد از این کریدورها را برای اداره به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تقریبا برای انجام این کار، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که دولت می‌تواند با منابعی که با اتکای قانون، بودجه سنواتی و برنامه‌های توسعه تدوین می‌شود، سهم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از این منابع را تامین کند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید