Performancing Metrics

پالایشگاه ها، شاخص بورس را بالا کشیدند | اتاق خبر
کد خبر: 386849
تاریخ انتشار: 27 دی 1395 - 16:22
شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) به پشتوانه رشد شرکت های پالایشگاهی، 10 واحد بالا رفت و در جایگاه 79 هزار و 84 واحدی ایستاد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، نمادهای پالایشگاهی که در هفته های اخیر، از وضعیت مساعدی در بورس برخوردار نبوده و در برخی روزها با تاثیر منفی، شاخص را پایین می کشیدند، امروز روندی معکوس در پیش گرفتند.
بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای پالایشی شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شتران (پالایش نفت تهران)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را بالا بردند، اما گروه خودرویی، بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت و مانع رشد بیشتر شاخص شد.
علاوه بر امیدواری برای افزایش قیمت نفت، رسیدن قیمت سهام شرکت های پالایشی به حداقل (کف قیمتی) در رشد امروز این گروه تاثیرگذار بود.
نمادهای خساپا (سایپا)، خپارس (پارس خودرو) و بترانس (ایران ترانسفو) در معاملات امروز، سهم مهمی را در جلوگیری از رشد بیشتر شاخص داشتند.
در معاملات امروز، بیش از 719 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 128 میلیارد ریال در 56 هزار و 594 نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های بازار سرمایه نیز امروز مثبت بودند، به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) سه واحد، شاخص کل (هم وزن) 362 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) پنج واحد، شاخص بازار اول 25 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز کمتر از یک واحد افزایش یافت.
اما شاخص آزاد شناور 29 واحد و شاخص بازار دوم 76 واحد کاهش یافت.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم فیبر ایران، سرمایه گذاری ملی ایران، حق تقدم کارخانجات قند قزوین، سرمایه گذاری سپه و حق تقدم سرمایه گذاری غدیر تعلق داشت.
حق لیزینگ خودرو غدیر، فراورده های نسوز آذر، حق تقدم پارس خودرو، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن و حق تقدم سیمان فارس و خوزستان نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بودند.
شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز، روندی صعودی یافت و با رشد پنج واحدی به رقم 831 واحدی رسید.
در معاملات امروز، بیش از 166 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 352 میلیارد ریال در 17 هزار و 447 نوبت در فرابورس داد وستد شد.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید