Performancing Metrics

۲۰ فروند هواپیما کوتاه‌برد در راه است | اتاق خبر
کد خبر: 386939
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 13:56
قائم مقام آخوندی اعلام کرد؛
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از نهایی شدن قرارداد ایران ایر با «ای.تی. آر» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این قرارداد برای امضا نهایی شده و به زودی منعقد می‌شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اصغر فخریه کاشان درباره روند نهایی شدن قرارداد ایران‌ایر با شرکت «ای. تی. آر» برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای کوتاه برد ۷۰ نفره، گفت: قرارداد با این شرکت برای امضا نهایی شده و به زودی منعقد می‌شود؛ اکنون قرارداد با «ای. تی. آر» در مراحل دریافت مجوزهای قانونی است و همان‌طور که قرارداد خرید ۱۸۰ فروند هواپیما با ایرباس و بوئینگ به امضا رسید، به زودی قرارداد ایران ایر با این شرکت هم به امضا می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه در حال حاضر این قرارداد، مراحل دریافت مجوزهای داخلی هما را طی می‌کند، اظهار داشت: رقم قرارداد ایران‌ایر با کمپانی «ATR» برای تحویل این ۲۰ فروند هواپیما، از نظر مالی ۴۰۰ میلیون دلار است.

فخریه کاشان در مورد رقم قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما برای ایران‌ایر با ۳ کمپانی ایرباس، بوئینگ و «ATR» و ابهامات مطرح شده درباره رقم این قرارداد، گفت: درهمه جای دنیا، قرارداد خرید هواپیما محرمانه است، اما کل رقم قرارداد هما با این سه کمپانی هواپیماساز، کمتر از ۱۸ میلیارد دلار است.  

وی همچنین ضمن انتقاد از برخی از رسانه‌ها مبنی بر ادعای ممنوع‌الخروج بودن هواپیمای ایرباس «ای۳۲۱» گفت: به نظر می‌رسد افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند، صداقت ندارند و از مسایل صنعت هوانوردی جهان هم بی‌اطلاع هستند، در صنعت هوایی، چیزی به عنوان ممنوع‌الخروج بودن معنا ندارد.

به گفته فخریه کاشان، بیان چنین مواردی با استقبال شرکت‌های تأمین مالی خرید هواپیما در تناقض است و  ضمن منطقی نبودن آن، به همکاری آنها با تهران صدمه می‌زند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید