Performancing Metrics

80 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در 9 ماه گذشته کشف شد | اتاق خبر
کد خبر: 386958
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 19:10
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق، کالا و ارز؛
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق، کالا و ارز گفت: در 9 ماه سال جاری، 80 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش کنترل را نشان می دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حبیت الله حقیقی روز چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بیشتر کالاهای قاچاق ورودی به کشور را لوازم خانگی، موبایل و سیگار شامل می شود.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل قاچاق کالا طبق برنامه ریزی راهبردی سالانه انجام شده بین 10 تا 20 درصد حجم قاچاق یافته است ، گفت : در 10 ماه امسال توانستیم قاچاق کالا را به ضریب 20 درصد کاهش برسیم.

حقیقی، رفع موانع و مشکلات پیش روی تبادل تجاری را از راهبردهای ستاد مبارزه با قاچاق، کالا و ارز عنوان کرد و افزود: بالا بردن ضرایب کنترلی و اطمینان بخشی برای پیشگیری از سوء استفاده از دیگر راهبردهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین با تشریح دستاوردهای سفر خود به استان خوزستان و منطقه آزاد اروند و شهرستان خرمشهر، خاطرنشان کرد: این ستاد برای بهبود وضعیت پایانه ها، مرزها و حوزه های کنترلی اقدامات لازم را انجام می دهد و این آمادگی وجود دارد که سوء استفاده ها به حداقل برسد.

حقیقی با اشاره به بازدید امروز خود از مرزی شمچه و بررسی مشکلات این مرز از راه اندازی دستگاه X - RAY ( ایکس - ری ) چمدانی در این پایانه خبر داد و گفت :از سوی مسئولان نیز قول داده شد که طی دو ماه آینده دستگاه ایکس ری دیگری نیز به این پایانه افزوده شود.

وی نبود دستگاه ایکس ری خودرویی در این مرز را از دغدغه های مسئولان منطقه آزاد اروند دانست و افزود: به منظور آسان سازی تردد کالا، دستگاه ایکس ری خودرویی به زودی راه اندازی شد و می توان به عنوان پایلوت از آن استفاده کرد.

حقیقی، اقدامات زیرساختی انجام شده در مرز شلمچه را قابل قبول ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: نسبت به سال های گذشته مرز شلمچه با ورود و فعالیت سازمان منطقه آزاد اروند و دستگاه های متولی، از زیرساخت های مناسب تری برخوردار شده و در این راستا منطقه آزاد این آمادگی را دارد که کمک کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور همچنین در سفر خود به شهرستان خرمشهر با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند، بندر و دریانوردی، هنگ مرزی، معاون و جمعی از مسئولان استانداری خوزستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای شلمچه از پایانه مسافری، بارانداز، گمرک شلمچه و بندر و دریانوردی خرمشهر دیدن کرد.

دیدار با اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از دیگر برناه های رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید