Performancing Metrics

11.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی پس از برجام صورت گرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 386998
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 16:34
نوبخت:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از توافقنامه برجام 11.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جریان سفر یکروزه به همدان در جلسه ویژه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان در شهر اسدآباد ابتدا به انگیزه دولت تدبیر و امید در به سرانجام رساندن برجام پرداخت و افزود: علت تاکید رئیس جمهوری بر اجرایی شدن برجام این بود که این ملت بزرگ و با فرهنگ بی جهت در یک حلقه ناجونمردانه گرفته بود، تا جایی که برای استفاده از منابع با محدویت هایی مواجه شده بودیم.

وی اضافه کرد: هر فرزند غیور ایران این را قبول نمی کند که این ملت بدون علت با یک اتهام واهی مبنی بر اینکه فعالیت هسته ای و عملی ایران نظامی است و پرونده ایران به شورای امنیت ارسال شده و پنج قطعنامه علیه این کشور صادر شود.

وی یادآوری کرد: آژانس بین المللی سال گذشته به صراحت اعلام کرد که اشتباه کرده اند و فعالیت هسته ایران نظامی نیست بنابراین تمامی قطعنامه ها در شورای امنیت لغو شد.

نوبخت لغو قطعنامه ها را یک دستاورد بزرگ برای کشور دانست و افزود: یکی از آثار این دستاورد بزرگ سر ریز شدن واردات ریل و فعالیت های صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته بین یک میلیون تا یک میلیون و 300 هزار (بشکه) نفت و مایعات گازی داشتیم که این آمار در آذر ماه سالجاری به 2 میلیون و 960 هزار بشکه رسید که این افزایش تولید محصول برجام است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بیش از 11.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در یکسال گذشته صورت گرفته که آثار سازنده و ارزشمند داشته است.

وی خطاب به آنهایی که عنوان می کنند که کجاست این سرمایه گذاری ما می خواهیم آثار این سرمایه گذاری های را ببنیم؟ گفت: 'باش تا صبح دولتت بدمد - کاین هنوز از نتایج سحر ست'.

** 100 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به همدان تا پایان سال اختصاص می یابد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت مصمم است 100 درصد اعتبارات مصوب سفر هیات دولت به استان همدان را قبل از پایان سال اختصاص دهد.

نوبخت افزود: بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهوری به همدان مصوب شده بود که کمتر از 600 میلیارد ریال آن تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن 44 طرح مصوب در سفر هیات دولت به همدان مدیران باید با فراست و کیاست به جای درگیر کردن کشور به طرح های کوچک که عایدی چندانی برای استان ندارد طرح های کلان ارائه دهند.

وی بیان کرد: طرح های کوچک بطور سیستماتیک در کنار اجرای طرح های کلان اجرایی شده بنابراین نیازی به مطرح کردن آنها نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری کرد: هم اینک در مقطعی قرار داریم از یک سو در ماه های پایانی سال قرار داشته و از سوی دیگر تا 2 ماه دیگر کشور با بودجه سال 96 اداره خواهد شد.

نوبخت اضافه کرد: باید این 2 وجه را در تصمیمات خود لحاظ کرده با فرض بر اینکه برنامه ششم مسیر خود را در نهادهای تصمیم گیر طی می کند.

وی افزود: برنامه بودجه سال آینده از نظر سازمان برنامه و بودجه برای استان همدان هیچ مغایرتی ندارد و در این برنامه ملی به جای مناطق، با برش بخشی جایگاه بخش ها و سهم دستگاهها مشخص شده است.

وی با ذکر اینکه به نقش استانها در برنامه یکساله 96 پرداخته نشده است از مسئولان خواست که برنامه ای متناسب با آمایش این سرزمین را با در نظر گرفتن ایده و نظر متفکران و صاحبنظران تهیه کرده تا سازمان برنامه بودجه کشور بر پایه این برنامه مسیر توسعه استان همدان دنبال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: بودجه سالجاری به مثابه یک برنامه یکساله است از دو منظر قابل بررسی است نخست اینکه طرح هایی که در پیوست شماره یک قانون بودجه داریم مورد توجه هستند.

نوبخت افزود: 2 هزار و 270 میلیارد ریال مجموعه اعتبارتی پیش بینی شده برای طرح های این استان است که تاکنون 70 درصد آن پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در دوره دولت یازدهم کارها را تا پایان امسال یا فرودین ماه سال آینده به اتمام رسانده تا جایی که مسئولان با استفاده از راه آهن از تهران به همدان سفر کنند.

معاون رئیس جمهوری افزود: باید این طرح ملی را برای این استان که به داشتن مردمانی متدین، با فرهنگ، ادب و ولایتمداری شهره است به زودی انجام داد.

نوبخت با ذکر اینکه اجرای مسیر آنتنی راه آهن همدان نیازمند به مطالعه دارد گفت: کار مطالعاتی این طرح به زودی آغاز شده هر چند ایده آل دولت یازدهم تلاش در راستای گسترش شبکه حملی و نقلی کشور است.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی کارگاهی به پهنه و گستره ایران ایجاد کرده که در تمامی نقاط کشور شاهد اجرای طرح های عمرانی هستیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان صبح پنجشنبه وارد همدان شد.

محمد باقر نوبخت در سفر امروز خود به همدان از طرح ریلی همدان - تهران بازدید کرده سپس در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرستان اسدآباد حضور یافت.

دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و فرهیختگان شهرستان اسدآباد از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری در سفر یکروزه به استان همدان است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید