Performancing Metrics

۳۸۰ هزار میلیارد وام بانکی کجا رفت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 387095
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1395 - 17:46
طی ۹ ماهه امسال، بانک‌ها حدود ۳۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که بالغ بر ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ۱۱۶ هزار میلیارد تومان بر حجم تسهیلاتی که بانکها در ۹ ماهه امسال پرداخت کردهاند، در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزوده شده است. این در حالی است که از مجموع ۳۸۲ هزار میلیارد وام پرداختی رقمی حدود ۲۴۵ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۶۴.۱ درصد برای تامین سرمایه در گردش بخشهای اقتصادی اختصاص یافته است.

مبلغی که برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۴۶.۱ درصد نسبت به آنچه که در پایان ۹ ماهه سال گذشته برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده بود، رشد دارد. در این بین سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش صنعت و معدن حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۳۷ درصد از منابع تخصیص یافته که سرمایه در گردش را جذب کرده است.

مجموع ۳۸۲ هزار میلیاردی که از سوی بانکها و موسسات اعتباری به بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت شده، بین حدود ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد توزیع شده است.

جزئیات بیشتر از این حکایت دارد که صنعت و معدن در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از کل ۳۸۲ هزار میلیارد تومانی که به تمامی بخشها پرداخت شده را از آن خود کرده که نشان میدهد ۸۱.۸ درصد از این مبلغ در تامین سرمایه در گردش و اولویتبگیر این بخش بوده است. این حوزه صنعت و معدن حدود ۱۱۰ هزار میلیارد وام دریافتی را در ۲۳۸ هزار و ۲۰۲ واحد توزیع کرده است.

در سایر بخشها باید یادآور شد که کشاورزی برای بیش از یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان، مسکن و ساختمان برای ۸۱۷ هزار واحد حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان و بازرگانی برای بیش از ۹۰۸ هزار واحد تا ۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردهاند.

در ۹ ماهه امسال بخش خدمات در صدر دریافتکنندگان دریافت تسهیلات در شبکه بانکی قرار داشته و حدود ۱۵۲ هزار میلیارد تومان را بین ۳ میلیون و ۱۱۷ هزار واحد توزیع کرده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید