Performancing Metrics

مصوبه تلفیق بودجه برای استفاده دولت از 50 میلیارد دلار فاینانس در سال 96 | اتاق خبر
کد خبر: 387111
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1395 - 21:08
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن دولت می تواند در سال 96 از 50 میلیارد دلار فاینانس استفاده کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: در جلسات صبح و بعد از ظهر امروز(شنبه) کمیسیون تلفیق بودجه 96 دربخش درآمدی لایحه وزارت نفت موظف شد 4میلیون تن قیر یا معادل ریالی آن سه هزار میلیارد تومان برای راه روستایی در اختیار دستگاه ها و نهاد ها قرار دهد.

وی افزود: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق دولت می تواند 50 میلیارد دلار در سال 96 از تسهیلات تامین مالی خارجی یا فاینانس برای طرح ها استفاده کند.

به گفته یوسف نژاد، برا اساس مصوبه دیگر شرکت های وابسته به وزارت خانه های نفت، نیرو، راه، ورزش، دفاع ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و بهداشت میتوانند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی با تضمین خود در اصل و  سود منتشر کنند.

نماینده مردم ساری اضافه کرد: در مصوبه دیگری به دولت اجازه داده شد 20هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی و ارزی منتشر کند. شهرداری ها وسازمان های وابسته نیز اجازه دارند تا سقف 5هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و  صکوک اسلامی را با تضمین خود و با باز پرداخت اصل سود آن منتشر کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید