Performancing Metrics

شهباززاده در استقلال، اگر ‌ام‌صلال بگذارد | اتاق خبر
کد خبر: 387119
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395 - 09:45
تور مربی ترکیه‌ای برای مهاجم ایرانی
یک تیم از لیگ چین و یک تیم قطری نیز مثل استقلال برای جذب شهباززاده تور خود را پهن کرده و امیدوارند بتوانند این مهاجم 26 ساله را به خدمت بگیرند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایران ورزشی، سجاد چین را در اولویت بعدی خود قرار داده اما با توجه به رابطه مناسب مدیر برنامه‌های ترکیه‌ای شهباززاده با مربی ترکیه‌ای‌ ام‌صلال، به نظر می‌رسد پیشنهاد قطری او مربوط به این تیم باشد. تیمی که بولنت اویگان 45 ساله را روی نیمکت خود دارد و اکنون با کسب 20 امتیاز از 17 بازی در رده ششم جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

سجاد شهباززاده روزهای امیدوار کننده‌ای را در آلانیا اسپور سپری نمی‌کند. حتی پس از گل زیبایی که وارد دروازه گالاتاسرای کرد و نشان داد اگر بازی کند می‌تواند مثمر باشد. او که با امید و آرزوهای فراوان راهی ترکیه شد تا طعم لژیونر شدن و بازی در لیگی اروپایی را تجربه کند، در آستانه جدایی از آلانیا قرار دارد و به نظر علاقه‌مند نیست در این تیم بماند.
شهباززاده که ابتدای فصل استقلال را خواهان خود می‌دید و البته سپاهان را هم یک مشتری پر و پا قرص، ترجیح داد به تیمی تازه صعود کرده در لیگ ترکیه برود و پیراهن شماره 21 آلانیا اسپور را بر تن کند. شهباززاده با این هدف که کی‌روش چشم به بازیکنان لژیونر دارد از پیشنهادهای ایرانی‌اش گذشت تا بازی در اروپا را تجربه کند. سجاد که پیش‌تر نیز توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده بود بهترین راهکار برای حضور دوباره در فهرست مربی پرتغالی را انتخاب یک تیم اروپایی دید. اتفاقی که البته رخ نداد و پیش بینی‌های سجاد اشتباه از آب در آمد.
شهباززاده ابتدا مورد تایید حسین کالپار، سرمربی آلانیا بود. او در بازی نخست آلانیا در لیگ ترکیه 5 دقیقه مقابل بشیکتاش به میدان رفت اما این زمان برای او کافی نبود تا توانایی‌هایش را نشان بدهد. برای بازی دوم برابر آنتالیا اسپور که با شکست 2 بر یک آلانیا همراه بود حسین کالپار 46 دقیقه از شهباززاده استفاده کرد اما باز هم موفقیتی نصیب مهاجم ایرانی نشد.
از آن به بعد شهباززاده دیگر رنگ بازی در لیگ ترکیه را به خود ندید. هفته سوم و مقابل گنچلربیرلیگی سجاد راهی به فهرست 18 نفره آلانیا پیدا نکرد و روی سکو نشست. هفته چهارم و مقابل ترابوزان اسپور، سرمربی آلانیا نام سجاد را در فهرست 18 نفره قرار داد اما حتی یک دقیقه هم از او استفاده نکرد. سرنوشت سجاد در هفته‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم نیز به یک شکل بود. او به ترتیب مقابل آدانا اسپور، استانبول، فنرباغچه، بورسا اسپور و در نهایت کاسیم پاشا حتی به نیمکت ذخیره‌ها نیز راه پیدا نکرد و از روی سکو شاهد بازی آلانیا بود.
از طرفی واگنر لاو برزیلی نیز پیراهن آلانیا را بر تن کرد تا کار برای شهباززاده سخت‌تر از ابتدای فصل شود. لاو بازیکن بزرگ و باتجربه‌ای بود که حتی تجربه بازی برای تیم ملی برزیل را در کارنامه داشت. او که پیراهن آلانیا را بر تن کرد، سجاد از تفکرات کالپار خارج شد و دیگر نیز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد. شاید یکی از دلایل اصلی بازی نکردن سجاد در ترکیب آلانیا اسپور، حضور لاو در این تیم بود. مهاجمی که در 14 بازی موفق شد 6 گل برای آلانیا به ثمر برساند و به مهاجم اول این تیم بدل شود. سهم سجاد از 17 بازی آلانیا در لیگ ترکیه تنها 142 دقیقه بوده است. 6 بازی سکونشینی، یک بازی نیمکت‌نشینی و چهار بازی که روی هم 142 دقیقه بوده، آمار ضعیفی را برای سجاد رقم زده است. مهاجمی که به احتمال فراوان و با ثبت این آمار از ترکیه و آلانیا جدا می‌شود تا فوتبال خود را در تیم دیگری دنبال کند. بخصوص که حالا هم استقلال با کمبود مهاجم مواجه شده و این احتمال وجود دارد تا سجاد به ایران برگردد و دوباره پیراهن آبی بپوشد.
با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد شهباززاده راهی جز جدایی از آلانیااسپور پیش رو ندارد. او که دو فصل درخشان را با استقلال سپری کرد، حالا چاره‌ای جز جدایی ندارد. البته شهباززاده مشتری‌هایی در خارج از ایران نیز دارد. گویا گل زیبای او به گالاتاسرای باعث شده تا یک تیم هلندی سراغش را بگیرد و برای جذب او اقدام کند. تیمی که البته مبلغ پایینی را به سجاد پیشنهاد کرد و با پاسخ منفی او مواجه شد.
یک تیم از لیگ چین و یک تیم قطری نیز مثل استقلال برای جذب شهباززاده تور خود را پهن کرده و امیدوارند بتوانند این مهاجم 26 ساله را به خدمت بگیرند. سجاد چین را در اولویت بعدی خود قرار داده اما با توجه به رابطه مناسب مدیر برنامه‌های ترکیه‌ای شهباززاده با مربی ترکیه‌ای‌ ام‌صلال، به نظر می‌رسد پیشنهاد قطری او مربوط به این تیم باشد. تیمی که بولنت اویگان 45 ساله را روی نیمکت خود دارد و اکنون با کسب 20 امتیاز از 17 بازی در رده ششم جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد. ام‌صلال و یک تیم چینی رقبای استقلال برای جذب شهباززاده هستند. سجاد تصمیم به جدایی از آلانیا گرفته اما از یک سو به فکر بحث مالی قرارداد بعدی‌اش است که می‌تواند در قطر به آن دست پیدا کند و از سوی دیگر در تفکر بازگشت به استقلال است تا بتواند از شانس بازی در لیگ قهرمانان آسیا بهره ببرد و دوباره خودی نشان بدهد.
بازگشت به لیگ ایران یا حضور در قطر. این بهترین راه حل برای فرار شهباززاده از آلانیا اسپور و نیمکت‌نشینی‌های متوالی در این تیم است. اتفاقی که باعث شده تا سجاد به کلی از تفکرات کارلوس کی‌روش خارج شود و البته محبوبیت او میان هواداران استقلال نیز به حداقل برسد. شهباززاده چند هفته فرصت دارد تا از وضعیت موجود خارج شود و تصمیم قطعی خود را بگیرد. چاره‌ای نمی‌ماند برای او، جز بازگشت به لیگ ایران یا حضور در لیگ‌ قطر. اولی محتمل است اما دومی را نمی‌شود قطعی دانست.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید