Performancing Metrics

پس لرزه‌های تحلیف دونالد ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 387159
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395 - 13:50
تاریخ تکرار می‌شود؛
بررسی های رویترز نشان می دهد که در ادوار گذشته آغاز به کار روسای جمهور آمریکا، قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند اما شاخص بورس «وال استریت» با کاهش مواجه می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی های انجام گرفته در ادوار گذشته حاکی از آن دارد که همواره نخستین ماه شروع بکار رئیس جمهور جدید آمریکا با کاهش ارزش شاخص بورس «وال استریت» و نیز افزایش ارزش دلار آمریکا همراه بوده است.

این در حالی است که در طی سال های اخیر، فقط در اولین ماه ریاست جمهوری  «هربرت هوور»، «جان اف کندی»، «جورج بوش پدر» و «بیل کلینتون» شاخص بورس «وال استریت» با افزایش روبرو شد.

 همچنین واکاوی تحولات اقتصادی در آغاز بکار روسای جمهور آمریکا در اداور گذشته نشان دهنده آن است که دلار با افزایش قیمت روبرو می شود.

 از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به بعد، ارزش دلار در نخستین ماه فعالیت روسای جمهور آمریکا به طور میانگین با رشد ۲.۲ درصدی مواجه شده است.  

بر همین اساس، از چندی پیش یعنی بعد از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین سطح در ۱۴ سال اخیر رسید.

البته شماری از تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که عدم آگاهی از جزئیات برنامه های اقتصادی «ترامپ» می تواند حساسیت بسیاری از سرمایه گذاران به بازارهای جهانی را در سه ماه نخست زمام‌داری وی به بیشترین میزان خود برساند.  

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید