Performancing Metrics

افزایش 90 هزار بشکه ای تولید نفت ایران طبق توافق اوپک در حال تحقق است | اتاق خبر
کد خبر: 387183
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395 - 20:18
معاون شرکت ملی نفت:
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی درباره افزایش روزانه90 هزار بشکه ای تولید نفت کشور بر اساس نشست 171 اوپک، گفت: در حال افزایش تولید هستیم و به طور قطعی، تولید تعیین شده محقق خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، غلامرضا منوچهری درباره اخبار مبنی بر افزایش تولید نفت ایران به بیش از 3.9 میلیون بشکه که فراتر از میزان تعیین شده در توافق اوپک است، گفت: بین آمار ایران و آماری که اوپک اعلام کرده، تفاوت هایی است.

وی افزود: بر این اساس، هنوز جا برای افزایش تولیدی که در نشست 171 اوپک تعیین شده، وجود دارد.

معاون مدیرعامل در توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران یادآورشد: بر اساس توافق اوپک، باید میانگین 6 ماهه تولید نفت کشور، میزان تعیین شده باشد.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دهم آذرماه در وین برگزار شد که دستور کار مهم آن بررسی طرح تثبیت تولید (فریز نفتی) بود.

در این نشست قرار شد بیشتر اعضا، میزان تولید خود را در مجموع به میزان 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند که البته 2 کشور لیبی و نیجریه بدلیل ناامنی و بی ثباتی سیاسی، از اجرای این طرح معاف شدند.

در این میان، برای ایران تصمیم ویژه ای اتخاد شد؛ با وجودی که عربستان و متحدانش در ابتدا تلاش داشتند ایران را وادار به پذیرش فریز نفتی و کاهش تولید کنند، در نتیجه رایزنی و دیپلماسی موفق نفتی، نه تنها کاهش تولید برای ایران لحاظ نشد، بلکه اعضا با افزایش روزانه 90 هزار بشکه ای تولید نفتی ایران در نیمه نخست 2017 موافقت کردند.

بر این اساس، قرار شد عربستان تولید نفت خود را روزانه ٤٨٦ هزار بشکه کاهش دهد، اما ایران که براساس گزارش منابع ثانویه (غیر رسمی) سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز تولید می کند، 90 هزار بشکه دیگر به تولید خود بیفزاید.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید