Performancing Metrics

تولید بیش از۲۰هزارتن میگو در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 387238
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 15:04
دبیرکل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه بیش از ۲۰هزارتن میگوی در سال‌جاری در کشور تولید شده است از افزایش حجم صادرات این محصول به روسیه خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی اکبر خدایی با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۲۰ هزارتن میگو در کشور تولید شده است، اظهارداشت: سال گذشته میزان تولید این آبزی در کشور حدود ۱۷ هزارتن بوده که امسال بیش از ۳ هزارتن در این زمینه رشد داشته‌ایم.  

وی پیش بینی کرد: برای سال آینده حداقل ۲۵ هزارتن میگو در کشور تولید شود.  

دبیرکل اتحادیه آبزیان ایران با بیان اینکه برای سال‌جاری برآورد شده بود که بین ۱۸ تا ۲۰ هزارتن میگو در کشور تولید شود، افزود: خوشبختانه این امر محقق شد و ما به تولید مورد نظر رسیدیم.  

خدایی با اشاره به صادرات میگو از کشور نیز اضافه کرد: تا پایان آذرماه حدود ۹ هزارتن میگو از کشور صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۷ هزار و ۸۰۰ تن بوده است.  

به گفته وی ارزش دلاری این صادرات در سال‌جاری چهل و نیم میلیون دلار و سال گذشته ۳۴ میلیون دلار بوده است.  

دبیرکل اتحادیه آبزیان ایران پیش بینی کرد که میزان صادرات میگو تا پایان امسال به ۱۴ هزار تن برسد و گفت: این عدد در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.  

خدایی با بیان اینکه درحال حاضر روسیه رتبه اول واردات میگو از ایران را در میان کشورهای اروپایی کسب کرده است، ادامه داد: قبل از دوران تحریم عمده صادرات ما در این زمینه به اروپا بود اما بعد از آن، کشورهای عربی منطقه، کشورهای خاورمیانه و جنوب شرق آسیا عمده خریداران محصول ایرانی شدند.  

وی با اشاره به اینکه سال ۹۴، عمده خریداران محصول ایران به ترتیب چین، کشورهای جنوب شرقی آسیا، کشورهای عربی منطقه مانند امارات و کشورهای خاورمیانه بودند، افزود: در این سال، در میان کشورهای اروپایی روسیه رتبه اول واردات میگو از ایران را کسب کرد و اسپانیا نیز در رتبه بعدی قرار گرفت.  

دبیرکل اتحادیه آبزیان ایران با بیان اینکه صادرات میگو به روسیه طی سال‌جاری و همچنین سالیان آینده افزایش بیشتری خواهد یافت، گفت: ما درحال برنامه ریزی هستیم تا حجم صادرات ماهی قزل آلا به این کشور نیز افزایش پیدا کند.  

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید