Performancing Metrics

واگذاری چهارشرکت به بخش خصوصی واقعی | اتاق خبر
کد خبر: 387244
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 16:37
مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت «پتروشیمی دماوند» پس از چندین بار مزایده ناموفق، با قیمت پایه حدود هشت هزار و 270 میلیارد ریال عرضه شد و به فروش رفت.

مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از برگزاری مزایده واگذاری چهار شرکت دیگر به بخش خصوصی واقعی در عصر روزدوشنبه(دیروز) خبر داد و گفت: شرکت «پتروشیمی دماوند» پس از چندین بار مزایده ناموفق، با قیمت پایه حدود هشت هزار و 270 میلیارد ریال عرضه شد و به فروش رفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «سیدجعفر سبحانی» امروز (سه شنبه) افزود: عصر دیروز مزایده شرکت های پتروشیمی دماوند،فرآوری مواد پروتئینی اهواز، تولیدی ادوات کشاورزی اراک و بهره وری کانال های آبیاری و زهکشی میناب رود، در سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

به گفته این مقام مسوول، برای هر یک از این شرکت ها فقط یک نفر در مزایده حضور داشت که همان افراد به عنوان برنده اعلام شدند.

وی اظهار داشت: شرکت پتروشیمی دماوند پس از چندین بار مزایده ناموفق با قیمت پایه حدود هشت هزار و 270 میلیارد ریال عرضه شد که دولت در آن 80 درصد سهم داشت و به همان قیمت فروش رفت.

سبحانی اظهار داشت: شرکت فرآوری مواد پروتئینی اهواز با قیمت 10 میلیارد ریال، تولیدی ادوات کشاورزی اراک با قیمت حدود 6 میلیارد و 800 میلیون ریال و شرکت چهارم با قیمت یک میلیون و 500 هزار ریال (150 هزار تومان) به فروش رفت.

وی خاطرنشان کرد: هرچند قیمت پایه شرکت چهارم از لحاظ ریالی بسیار پایین بود، ولی از نظر قانونی سازمان خصوصی سازی متولی واگذاری سهام آن است.

مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه هر چهار شرکت توسط بخش خصوصی واقعی خریداری شدند، تصریح کرد: بجز شرکت چهارم که به صورت نقدی خریداری شد، شرکت پتروشیمی دماوند با حصه نقدی 10 درصدی و بازپرداخت 10 ساله، شرکت فراوری مواد پروتئینی اهواز با حصه نقدی 10 درصد و بازپرداخت سه ساله و شرکت تولیدی ادوات کشاورزی اراک با حصه نقدی 15 درصد و بازپرداخت دو ساله به فروش رفت.

حصه نقدی مبلغی است که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد پرداخت کنند.

** مزایده سوم جایگاه های سوخت

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به تجربه موفق برگزاری دو مزایده جایگاه های سوخت در 15 شهریورماه و 22 آذرماه گذشته، گفت: مزایده سوم جایگاه های سوخت در 24 بهمن ماه جاری برگزار می شود که در آن 60 جایگاه عرضه خواهند شد.

به گفته سبحانی، قیمت پایه مجموع این جایگاه های سوخت سه هزار و 800 میلیارد ریال است که در 13 استان به مزایده گذاشته می شود.

این مقام مسوول، در این مزایده 15 جایگاه در شهر تهران، 14 جایگاه در استان خوزستان، هشت جایگاه در استان هرمزگان، پنج جایگاه در استان آذربایجان غربی و پنج جایگاه در استان فارس و در سایر استان ها یکی دو جایگاه به فروش گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: حصه نقدی در نظر گرفته شده برای همه این جایگاه ها 30 درصد است و اقساط 85 درصد آنها در دوره های زمانی سه یا چهار ساله و 15 درصد دیگر در دوره زمانی دو ساله بازپرداخت می شود.

در بزرگترین واگذاری سازمان خصوصی سازی در سال جاری در پانزدهم شهریورماه، مزایده 100 جایگاه سوخت به انجام رسید و در مجموع 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید.

ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به 3500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود.

در دومین مزایده بزرگ جایگاه های سوخت کشور در سال جاری از مجموع 40 جایگاه در نظر گرفته شده در 14 استان، 25 جایگاه در 11 استان به فروش رفت.

پیشتر «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش 1420 میلیارد ریال بوده که از جمله در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید