Performancing Metrics

پارلمان خصوصی از ظریف چه می‌خواهد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 387265
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 21:36
فعالان اقتصادی بخش خصوصی در جلسه مشترک با محمد جواد ظریف برخی مطالبات‌ خود از وزیر امورخارجه از جمله حل و فصل مشکلات پولی و بانکی، تسریع در روند جذب سرمایه گذاری خارجی با تقویت رایزانان اقتصادی، توسعه تجارت ترجیحی با دیگر کشورها پرداختند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (پنجم بهمن) پارلمان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران میزبان محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه - بودند و جلسه فرصتی برای فعالان اقتصادی بود. فعالان اقتصادی در این جلسه ضمن قدردانی از وزیر خارجه برای بدست آمدن برجام و نتایج مثبت آن برای اقتصاد بر ضرورت تعمل بیشتر بخش خصوصی و وزارت خارجه و تقویت بیشتر رایزنان اقتصادی در دیگر کشورها برای گسترش تعاملات اقتصادی تاکید کردند که از جمله آن می‌توان تسریع در روند عضویت در سازمان تجارت جهانی، توسعه تجارت ترجیحی با کشورهای بیشتر اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه مسعود خوانساری - رئیس اتاق بازرگانی تهران - حضور وزیر امور خارجه در اتاق بازرگانی مایه افتخار فعالان بخش خصوصی است و مطمئنا بخش خصوصی قدر زحماتیکه برای برجام کشیده شده را به دلیل مشکلاتی که در زمان تحریم ها وجود داشت به خوبی می داند.

خوانساری همچنین تصریح کرد که در زمان کوتاهی (حدود یکسال) صادرات و تولید نفت ایران دو برابر شد که به دنبال آن ارزش مناسبی برای اقتصاد ایجاد شد.

علاء میر محمد صادقی از با سابقه‌ترین فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی با تمجید از تلاش‌ها و  ویژیگی‌های اخلاقی وزیر امور خارجه گفت که محمد جواد ظریف یکی از محبوب‌ترین و پرکارترین و فعال‌ترین وزاری خارجه در جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین مهدی جهانگیری - نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت که اولین اقدامی که پس از مذاکرات در اتاق بازرگانی انجام گرفت تشکیل ستاد اقتصادی پسا برجام بود تا بتوانیم با تشکیل این ستاد ابزار سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و با حذف ضوابط دست و پا گیر پیشرفت‌هایی در این زمینه بدست آوریم.

به گفته او توجه وزارتامور خارجه به رایزن‌های بازرگانی به شکل سیستماتیک نظم و روند بهتری را برای تعاملات اقتصادی فراهم می‌کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد که انتظار فعالان بخش خصوصی از وزارت خارجه این است که شرایطی ایجاد شود که با تعامل و کمک فعالان اقتصادی و کمک دستگاه‌های دیگر امکان سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر ممکن شود.  

 پدرام سلطانی - نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران -  برجام را مهمترین اقدام مثبت برای محیط کسب و کار عنوان کرد و و از وزیر امور خارجه درخواست کرد که برای تسریع در پیوستن به WTO و همچنین برقراری تجارت ترجیحی با دیگر کشورها به اتاق بازرگانی کمک کند.

اسدالله عسگر اولادی به برخی مشکلات در زمینه صدور روادید برخی کشورها برای فعالان اقتصادی ایران اشاهر کرد و گفت در حال حاضر کشورهایی مثل روسیه و چین حدود ۴۰ روز طول می‌کشد تا برای بازرگانان ایرانی روادید صادر کنند در حالی که ما برای آن‌ها به سهولت روادید صادر می‌کنیم. در خواست ما از وازرت خارجه این است تا شرایطی فراهم شود که صدور روادید برای کشورهای دیگر به صورت متقابل اتفاق بیفتد.

کوروش پرویزیان به برخی مشکلات پولی و بانکی اشاره کرد و پیشنهاد کرد که وزارت خارجه با پیگیری از بانک مرکزی تاثیرات توافق‌های بانکی و حل مشکلات مربوط فاینانس و ری فاینانس و تامین مالی کوتاه مدت از کشورهای مثل کره‌جنوبی را دنبال کند.

فریال مستوفی - رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران – نیز با طرح سوالی از وزیر امور خارجه گفت که تمدید تحریم‌های و سیاست خارجی آمریکا چه تاثیری بر روی قراردادهای منعقد شده می‌گذارد.

همچنین فروزان فر – نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی گفت که ما به عنوان فعلان بخش خصوصی نکگران آینده برجام هستیم. آیا شما به عنوان وزیر خارجه نگران آینده برجام هستید یا خیر؟  

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید