Performancing Metrics

ژاپن به جمع مشتریان میعانات گازی ایران پیوست | اتاق خبر
کد خبر: 387404
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1395 - 13:31
پس از کره جنوبی؛
پس از صادرات چندین محموله میعانات گازی فازهای پارس جنوبی به کره، ژاپن هم یک محموله ۱۶۰ هزار بشکه‌ای از میعانات گازی فاز ۲۰ و ۲۱ این میدان نفتی را خریداری کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدپیروز موسوی با اشاره به صدور اولین محموله ۱۶۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به ژاپن گفت: این محموله تحویل کشتی غول پیکر ۳۰۰ هزار تنی ژاپنی‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه نفتکش ژاپنی ۳۰۰ هزار تنی با ظرفیت حمل ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، پس از بارگیری ۱۶۰ هزار بشکه میعانات تولیدی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، عسلویه را به مقصد خارک ترک کرده است، تصریح کرد: این نفتکش در پایانه نفتی خارک هم، حدود ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی میدان فروزان را هم به سمت ژاپن بارگیری خواهد کرد.

حمیدرضا مهدوی، مدیر پروژه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی نیز با بیان اینکه هم اکنون، دو ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس‌جنوبی در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفته است: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۲ ردیف دیگر شیرین‌سازی به همراه واحد بازیافت گوگرد این دو فاز مشترک گازی، به بهره‌برداری برسند.

در همین حال، شرکت نفت و گاز پارس هم اخیرا با اشاره به آغاز برداشت روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی، اعلام کرده است: هم اکنون، ظرفیت برداشت گاز از پارس‌جنوبی افزایش یافته و به ۵۱۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

گاز ترش سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی به میزان ٢٨ میلیون مترمکعب در روز، به پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس‌جنوبی ارسال شده و در ردیف‌های اول و دوم پالایشگاه (هر یک ١٤ میلیون مترمکعب) پس از فرآوری، شیرین‌سازی و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید