Performancing Metrics

فهرست جدید محدودیت صادرات تجهیزات پزشکی به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 387809
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1395 - 16:02
خزانه‌داری آمریکا منتشر کرد
وزارت خزانه داری آمریکا محدودیت‌ها برای انتقال و صادرات تجهیزات پزشکی به ایران را به روز رسانی کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه ای جدید در پایگاه اینترنتی خود، فهرست تجهیزات پزشکی که برای صادرات به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند را به روز کرده که موارد بیشتری به این فهرست اضافه شده است.

در این اطلاعیه آمده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا فهرست تجهیزات پزشکی را که با توجه به مجوز کلی 31 سی.اف.آر 560.530 مجاز به صادرات یا صادرات مجدد به ایران نیستند مگر با دریافت مجوز ویژه، به روزرسانی کرده است تا شفاف سازی و مشخص شود که برای صدور این تجهیزات به ایران باید به صورت مجزا از دولت آمریکا درخواست صدور مجوز ویژه شود.

از جمله 35 آیتم تجهیزات پزشکی که در این فهرست آمده است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ‌های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری پزشکی تشخیص بیماری شامل: تجهیزات عکس برداری گاما، تجهیزات عکس برداری لمسی و تجهیزات ترموگرافی.

 خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع آگاه از قصد دولت جدید آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه چندین شرکت و شخص ایرانی به بهانه آزمایش موشکی اخیر تهران خبر داد. این منابع آگاه گفته‌اند که واشنگتن این تحریم‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده است که در تضاد با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نباشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید