Performancing Metrics

۱.۵ میلیارد برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 388140
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 13:03
رئیس سازمان امور عشایر کشور:
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی در همایش بزرگ ایلات و طوایف عشایر لرستان، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز عشایر اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود که مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: در صورت  تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدات عشایر در سال آینده اختصاص می‌یابد.

قندالی اضافه کرد: سال گذشته ۶۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر توزیع کردیم و می‌خواهیم خدمات زیربنایی تولید را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: عشایر کشور بیش از  ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که ۱۰۰۰ نفر از شهدای عشایر کشور  از استان لرستان بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: از اوایل انقلاب میزان با سوادی در عشایر ۲۷ درصد بود ولی امروز بالای ۷۰ درصد عشایر از نعمت سواد برخوردار هستند.

قندالی افزود: میزان دسترسی مردم به جاده در قبل از انقلاب ۲۵ درصد بوده و امروز ۹۵ درصد عشایر از راه ارتباطی و دسترسی برخوردار هستند.

وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب آب شرب برای عشایر در حد صفر بود ولی هم اکنون بالای ۵۰ درصد از آب سالم برخوردارند و در دولت تدبیر و امید یک اراده خاصی برای خدمت به عشایر وجود دارد.

قندالی تصریح کرد: سه طرح عظیم و بزرگ طی یک ماه گذشته برای عشایر مصوب شده و در سال ۹۶ اولین مراحل آن اجرایی می‌شود که شامل ارتقاء سطح سواد و بهداشت و درمان و سطح فرهنگی عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار با سود ۴ درصد و با ضمانت زنجیره ای بین عشایر به عنوان وام مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته بین عشایر توزیع شده  و از این میزان ۶ میلیارد تومان آن سهم استان لرستان بود که در جنوب استان توزیع شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید