Performancing Metrics

«تولید می کنیم و به بازارهای جهانی می اندیشیم» | اتاق خبر
کد خبر: 388674
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 14:20
مدیران تولید در هلدینگ های وزارت کار:
فعالان اقتصادی شرکت های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاهی در تهران گرد هم آمدند و توانمندی های خود را در عرصه تولید معرفی کردند و از عزم شان برای تولید صادرات محور و حضور دربازارهای جهانی سخن گفتند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمایشگاهی از هلدینگ های چهار صندوق وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی( تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، فولاد و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر) را در روزهای 24 تا 26 بهمن ماه در تهران برگزار کرد تا بازنشستگان که صاحبان اصلی این بنگاه های اقتصادی هستند از نزدیک با فعالیت آنها آشنا شوند.

هلدینگ های انرژی، دارویی، غذایی، بورس و صنعت از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه توانمندی های صندوق های بازنشستگی بودند.

گفت و گو با مسئولان هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه نشان داد این شرکت ها به طور عام سودآور هستند و مشکلی در تامین پرداختی های بازنشستگان ندارند. اظهاراتی که به نوعی آرامش را به جامعه بازنشستگان بازگرداند زیرا تاکنون از ورشکستگی صندوق ها و در آستانه سقوط بودن آنها می شنیدند.

عملکرد شرکت های تولیدی در حوزه دارو، مواد غذایی و لوازم خانگی نشان می دهد شعار ' اگر بخواهیم، می توانیم' آنها تحقق یافته است.

شرکت هایی که هرکدام به تنهایی توانمند در تولید و ایجاد ثروت ملی هستند.

**برجام گامی مهم برای حل مشکلات بود

'علیرضا برادران' رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم که از شرکت کنندگان دراین نمایشگاه بود،اظهار داشت: پس از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) موفق شدیم با بسیاری از شرکت هایی که ماشین آلات و قطعات یدکی را به طور مستقیم به ایران نمی دادند یا با چندین واسطه به دست ما می رساندند، ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه حتی موفق شدیم در مذاکرات، قراردادهایی با آنها منعقد کنیم، درباره تامین قطعات برای کارخانه های پتروشیمی گفت: قطعات کارخانه از کشورهای اروپایی تامین می شد که متاسفانه به دنبال تحریم ها با این کشورها قطع ارتباط شد، اما پس از برجام توفیق های خوبی داشتیم.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم گفت: از اسفند ماه سال گذشته با شرکت های ژاپنی ارتباط برقرار کردیم و هم اکنون با چندین کمپانی در ارتباط هستیم.

برادران درباره صادرات مواد پتروشیمی گفت: هنگام تحریم ها باوجود صادرات برای انتقال ارز مشکل داشتیم.

خوشبختانه با رفع تحریم ها و امکان تبادلات بانکی هزینه انتقال پول کاهش یافت و واسطه ها و کارگزاری ها از سیستم ما خارج شدند و کار خود را با صرافی های بانکی برای انتقال پول همراه کردیم.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم گفت: در زمان تحریم برای دریافت و انتقال ارز هزینه 1.6درصدی داشتیم که هم اکنون به 0.3درصد کاهش یافته است.

**تلاش می کنیم مستمری بازنشستگان را سر موقع پرداخت کنیم

'اکبر نوروزی' مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد که دراین نمایشگاه حضور داشت با تاکید بر اینکه پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد سر موقع پرداخت می شود، گفت: صندوق بازنشستگی فولاد زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

وی یادآور شد: چهار صندوق بازنشستگی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ میزان پرداختی حق بیمه و میزان حق بیمه مستمری بازنشستگی تفاوت هایی دارند.

نوروزی گفت: حق بیمه فولاد پایین است. بسیاری از بنگاه های وابسته به آن به بخش خصوصی واگذار شدند که بیمه شده تامین اجتماعی هستند. تغییر موضع شرکت ها در فولاد از دولتی به خصوصی انجام شد که ذیل صندوق تامین اجتماعی قرار گرفتند. تغییرات یاد شده در دولت دهم بود که عمده واگذاری ها در صندوق انجام شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: دولت که اقدام به واگذاری ها کرده در مقابل صندوق فولاد متعهد شد که اکچوئری(محاسبات فنی بیمه ها) هنگام واگذاری، مطالبات را به عنوان طلب صندوق در نظر بگیرد و پرداختی را صندوق بازنشستگی فولاد به نمایندگی از دولت به مستمری بگیران پرداخت کند.دولت همچنین مکلف شد بخش مهمی از آنها را تامین کند.

نوروزی گفت: براساس آخرین اکچوئری، دولت 240 هزار میلیارد ریال ( 24هزار میلیارد تومان) به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار است.

وی یادآور شد: امسال در قالب برنامه ششم چند موضوع به تصویب رسیده که اگر محقق و در قانون برنامه ششم ابلاغ شود، صندوق فولاد از بحران عبور می کند.

نوروزی گفت:بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی فولاد ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته شده و این موضوع که قرار بود این صندوق با صندوق تامین اجتماعی و یا بازنشستگی کشوری ادغام شود منتفی شده است. هم اکنون صندوق بازنشستگی فولاد صندوقی مستقل است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد بیان داشت: همچنین دولت مکلف است در مدت سه سال مطالبات صندوق را بپردازد و این تعهد عزم دولت را برای رفع مشکل نشان می دهد. همچنین براساس لایحه برنامه ششم این تعهد می تواند از طریق خصوصی سازی و یا خزانه پرداخت شود، به گونه ای که دولت یا بنگاه هایی را واگذار کند و یا بخشی از مطالبات صندوق را به شکل نقدی پرداخت کند.

به گفته نوروزی، دولت در مدت سه سال این مطالبات را در ردیف بودجه قرار می دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره تجربه واگذاری بنگاه های زیان ده که پیشتر به برخی از صندوق ها انجام شده بود، گفت: این تجربه پیشتر هم وجود داشته اما صندوق بازنشستگی فولاد به این موضوع حساس شده است. در برنامه ششم دیده شده که با توافق صندوق ها بنگاه ها واگذار شود. ما کار خود را شروع کرده ایم که کدام بنگاه ها مناسب است در سبد سهام ما قرار بگیرد.

نوروزی گفت: قرار است بخشی از مطالبات 240 هزار میلیارد ریال ( 24 هزار میلیارد تومان) به شکل نقدی و بخشی به شکل بنگاه ها به صندوق بازنشستگان فولاد داده شود.

وی با اشاره به ارزشمند کردن دفترچه های درمان بازنشستگان صندوق فولاد، افزود: درصورتی که منابعی ازسوی دولت تامین شود، امکان اینکه بیمه درمان بازنشستگان به شکلی که پیشتر بوده مجدد برقرار و دفترچه آنها ارزشمند شود، وجود دارد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد، مطالبات مستمری بگیرها در سال 1396 به موقع پرداخت می شود و کیفیت خدمات درمان ارتقا می یابد.

نوروزی اظهار داشت: ما به عنوان نماینده مستمری بگیران صندوق را اداره خواهیم کرد تا در بلند مدت مستمری ها را پرداخت کنیم. مدیران صندوق برای افزایش شفافیت و بهبود عملکرد صندوق تلاش می کنند تا بهترین خدمات را به بازنشستگان ارائه دهند.

وی در پایان از تلاش های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت یازدهم و نمایندگان مجلس دهم برای استقلال صندوق بازنشستگی فولاد سپاسگزاری کرد.

**بورس حال خوبی ندارد

'محمد علی میرزایی' مدیر اداری شرکت صبا تامین که زیر نظر هلدینگ صبا فعالیت می کند و در این نمایشگاه شرکت کرده بود، گفت: به عنوان کارگزاری صبا تامین فعالیت می کنیم و کار خرید و فروش سهام را بر عهده داریم که تابع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است.

وی توضیح داد: افرادی که می خواهند وارد بورس شوند، می توانند از طریق سامانه این شرکت کار خرید و فروش را پس از دریافت کد بورس انجام دهند.

میرزایی درباره وضعیت بازار بورس گفت: متاسفانه هم اکنون وضعیت رکود در بورس حاکم است که این رکود روی بازار سرمایه تاثیر دارد. بعد از برجام دوره ای مثبت بود اما با انتخاب رئیس جمهوری امریکا وضعیت بازار سهام بدتر شد.

وی گفت: هم اکنون ثبات رو به منفی در بازار بورس برقرار است. در دولت دهم وضعیت بورس نوسان زیادی داشت، اما بهتر شدن بورس هم به شکل حبابی بود.

به گفته مدیراداری شرکت صباتامین ،گمانه زنی این است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 بازار بورس مثبت می شود. بازار سرمایه هیجانی است و اخبار مثبت باشد تاثیر خوبی دارد.

همچنین 'عباس سهرابی زاده' نماینده جهاد دانشگاهی درباره کلاس های آموزشی در زمینه بورس، مدیریت و فناوری اطلاعات گفت: دوره ها در رشته های یاد شده برای شرکت ها و سازمان ها به ویژه کارکنان دولت برگزار می شود و مدارکی پس از این دوره ها به افراد داده می شود.

به گفته وی، دوره ها از 16تا تا 70 ساعت متفاوت است.تفاهم نامه ای که با شرکت صبا تامین امضا کردیم از اساتید این شرکت که سابقه اجرایی دارند،استفاده خواهد شد.

**پگاه

'علی عطار' مدیر تبلیغات و ارتباطات بازاریابی صنایع شیر ایران وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری نیز در نمایشگاه توانمندی های صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه، به خبرنگار گفت: هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی یکی از هلدینگ های مهم صندوق بازنشستگی کشور است .

وی درباره کارخانه لبنیات پگاه گفت: کارخانه پگاه در 15 استان کشور فعالیت می کنند، اما مراکز پخش و توزیع در همه استان های کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شرکت پگاه امروز به سوددهی خوبی رسیده است و بیش از 90 درصد این مجموعه سودده هستند.

عطار درباره وابستگی مواد اولیه به خارج از کشور گفت: وابستگی به خارج از کشور نداریم و حتی در دوران تحریم توانستیم با تکیه بر منابع داخلی تولید کنیم.

مدیر تبلیغات و ارتباطات بازاریابی صنایع شیر ایران پگاه افزود: هم اکنون کارخانه پگاه درصدد تولید شیرهای طعم دار، غنی شده، پروبیوتیک، مکمل های ورزشی، کره کم چرب و برخی از محصولات دیگر است که بزودی به بازار عرضه خواهد شد.

عطار درباره بسته بندی شیرهای مدت دار گفت: از کشور آلمان پاکت های بسته بندی برای شیرهای مدت دار وارد می کنیم ، اما درصدد هستیم از طریق کارخانه «آلومینیوم 1000» بتوانیم خودمان این تولید را انجام دهیم.

وی درباره صادرات محصولات پگاه گفت: محصولات این شرکت به کشورهای آسیای میانه، روسیه، عراق و افغانستان صادر می شود.

مدیر تبلیغات و ارتباطات بازاریابی صنایع شیر ایران پگاه با اشاره به اینکه این کارخانه امسال تندیس برترین نشان ایرانی را دریافت کرده است، گفت: صاحب برترین برند ملی در کشور هستیم . ذینفعان این شرکت بازنشسته ها و به طور عام مردم هستند و سود آوری این شرکت به مردم می رسد.

عطار همچنین خبر داد: شرکت پگاه در شهر شیراز برای بازنشستگان اقدام به صدور کارت خرید کرده است تا آنان بتوانند با تخفیف قابل توجهی محصولات این کارخانه را بخرند. این تجربه بزودی در سایر استان های کشور عملیاتی می شود.
وی گفت: کارخانه شیر پگاه 60 سال است که محصول برتر به مردم ایران عرضه می کند و دارنده 44 نشان ایمنی سلامت است.

عطار سلامت محوری را هدف کارکنان پگاه عنوان و تاکید کرد هیچ نوع ماده نگه دارنده ای در محصولات این کارخانه بکار برده نمی شود.

وی درباره مصرف روغن پالم گفت: از روغن پالم در هیچ محصولی از کارخانه پگاه با توجه به منع مصرف پالم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده نمی شود و مردم یقین داشته باشند سلامت آنها با استفاده از این محصولات تضمین می شود.

عطار به مردم توصیه کرد، از محصولات پروبیوتیک این شرکت که برای دستگاه گوارش بهتر است استفاده کنند. همچنین شیر غنی شده با ویتامین D می تواند نیازهای مردم به این ویتامین را به طور روزانه تامین کند.

همچنین «مهدی حامی بیگی» مسئول امور بین الملل شرکت پگاه، گفت: هم اکنون از 10شرکت برتر دنیا در زمینه محصولات لبنی با 6شرکت در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: انتقال فناوری از کشورهای توسعه یافته و همچنین استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان آن کشورها می تواند ما را در ارتقایی کیفیت محصولات یاری کند.

حامی بیگی اضافه کرد: هم اکنون همه محصولات برتر لبنی را در ایران تولید می کنیم و به لحاظ کیفیت در شرایط قابل قبولی هستیم.

وی گفت: عمده ماشین آلات کارخانه از کشورهای آلمان و دانمارک تامین می شود و در تامین قطعات یدکی به خود کفایی رسیده ایم.

حامی بیگی میزان صادرات این کارخانه را در سال گذشته 43 میلیون دلار و برای ششماهه نخست امسال 49 میلیون دلار اعلام کرد .

وی که تحصیلات خود را در کشور سویس به پایان رسانده ، اما به دلیل علاقه به کشورش ایران بازگشته است ،گفت: یکی از ویژگی های کارخانه های پگاه جوان گرایی است. مدیران این شرکت از جوانان تحصیلکرده هستند که به ارتقای کیفیت تولید می اندیشند.

**تلویزیون پارس الکتریک دوباره رونق می گیرد

'سیروس صیرفی' مدیر فروش کارخانجات پارس الکتریک که دراین نمایشگاه شرکت کرده بود، گفت: پارس الکتریک از شرکت های قدیمی صوتی تصویری ایران است که قدمتی 50ساله دارد. به عبارتی این شرکت بزرگترین تولید کننده تلویزیون در خاورمیانه است.

وی گفت: در مقطعی با ظرفیت کمتر تولید کردیم اما با مدیران جدید تولید را از سر گرفتیم و با جدیت تولید و بازار بیشتری را جذب می کنیم.

صیرفی درباره وابستگی به دیگر کشورها برای تولید تلویزیون گفت: برخی از قطعات را از خارج وارد می کنیم اما بحث نرم افزاری را خودمان انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم سهمی در صادرات این محصول به بازارهای جهانی داشته باشیم، گفت: از سال گذشته در نمایشگاه های خارجی شرکت می کنیم.

به گفته وی، پارس الکتریک هم اکنون تلویزیون 28 تا 55 اینچ LED و تلویزیون با صفحه منحنی تولید می کند و سال آینده با اندازه بزرگتر را به بازار عرضه خواهیم کرد.

صیرفی درباره کیفیت تولیدات این شرکت گفت: تلویزیون های تولیدی پارس الکتریک به لحاظ کیفیت قابل رقابت است و دست کمی از رقبای خارجی ندارد و حتی در برخی موارد با کیفیت بالاتر است. قیمت کالای تولیدی ما 10 تا 12درصد کمتر از مشابه خارجی است.

نمایشگاه همواره فرصتی است که بتوان از نزدیک با محورهای تولیدی در کشور آشنا شد. حضور مدیران تولید در کشور در جمع مردم می تواند این اطمینان را ایجاد کند که دل هایی برای تولید ملی باوجود شرایط دشوار اقتصادی هنوز می تپد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید