Performancing Metrics

واردات سیگار ۷۳ درصد کم شد | اتاق خبر
کد خبر: 388839
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395 - 13:00
رییس مرکز دخانیات خبر داد
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات ۱۱ ماهه سیگار در سال جاری را ۳.۸ میلیارد نخ اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با واردات مدت مشابه سال قبل ۱۴.۳ میلیارد نخ (۷۳ درصد) کاهش یافته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصغر رمزی کاهش واردات سیگار را نتیجه برنامه ریزی‌ها و اقدامات سه سال اخیر مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در راستای اجرایی شدن تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور عنوان کرد و گفت: این تبصره، دولت را مکلف کرده در طول برنامه پنجم توسعه واردات سیگار را با همان برند اصلی به تولید داخل تبدیل و تولید داخل، نیاز کشور را تامین کند.

وی اظهار کرد: در اجرای این تکلیف قانونی مقاومت‌های زیادی وجود داشت، زیرا واردات برای واردکنندگان سود بیشتری داشت و با تولید داخل شدن این برندها، علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال، انتقال تکنولوژی، ارزش افزوده بیشتر و پر کردن ظرفیت خالی واحدهای موجود منجر به کاهش قاچاق نیز شده است.

رمزی گفت: در واقع با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید یا تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی موجود طی سه سال اخیر در راستای تکلیف قانونی یاد شده بخش قابل توجهی از واردات، به تولید داخل تبدیل شده است و شاهد ۷۳ درصد کاهش در واردات سیگار هستیم.

به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، بدیهی است که واردکنندگان و قاچاقچیان از اجرایی شدن این قانون رضایت ندارند و تمام تلاش خود را برای عدم اجرای این قانون کردند که با پیگیری‌های این مرکز موفقیتی بدست نیاوردند و مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با قوت، وظایف قانونی خود را پیگیری و اجرایی می‌کند.

وی اظهار کرد که علاقمندان به آشنایی با صنعت دخانیات کشور و کسب اطلاعات در زمینه تولید، واردات، صادرات، توزیع، کشت توتون و تنباکو، واحدهای فعال در زمینه تولید سیگار، قوانین و مقررات مربوطه، بخشنامه ها، دستورالعمل‌ها، نمودارهای مختلف و ... می‌توانند به درگاه الکترونیکی این مرکز به نشانی وزارت صنعت، معدن و تجارت – واحدهای ستادی – دفاتر مستقل – مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید