Performancing Metrics

۲۸ شرکت ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را دریافت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 388849
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395 - 15:54
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد؛
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۲۸ شرکت ایرانی برای صادرات محصولات لبنی به روسیه تائیدیه و گواهی بهداشتی دریافت کردند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی خلج در دیدار با سرگئی دانکورت، رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدرال روسیه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار تن شیر خشک به روسیه صادر شده است، افزود: تاکنون ۴ کارخانه لبنی، مجوز و گواهی بهداشتی صادرات محصولات را از سازمان دامپزشکی ایران و روسیه دریافت کردند و ۶ کارخانه دیگر نیز معرفی شده‌اند.

وی گفت: مقامات دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری در زمینه محصولات لبنی و آبزیان، تا کنون همکاری‌های خوبی داشته‌اند و برای رفع مشکلات و ابهامات، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دو کشور در زمینه صدور مجوزهای بهداشتی به نقاط مشترک رسیدند و علاقه مند هستند محصولات و فرآورده‌های لبنی ایران، به بازار روسیه صادر شود.

خلج گفت: در جلسه امروز، راهکارهای تسهیل و تقویت روابط تجاری دو کشور به منظور ایجاد شرایط پایدار و مطمئن برای توسعه مبادلات بررسی شد.

وی درباره روند صدور مجوز برای صادرات انواع آبزیان و میگو به روسیه افزود: هم اکنون انواع آبزیان و میگو به روسیه صادر می‌شود و تاکنون ۱۵ هزار تن میگو به روسیه صادر شده است.

بر اساس این گزارش، سرگئی دانکورت، رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدراسیون روسیه نیز با اشاره به صادرات ۳۰۰ تنی شیر خشک از ایران به روسیه گفت: این میزان صادرات، عدد قابل توجهی نیست؛ به طوری که این محموله حتی تا بازار روسیه نیز نرسید.

وی افزود: روسیه سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات لبنی را وارد می‌کند و بازار وسیعی برای پذیرش محصولات ایرانی دارد.

رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدراسیون روسیه گفت : ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در تولید محصولات لبنی دارد، می‌تواند صادرات قابل توجهی به بازار روسیه داشته باشد.

دانکورت افزود: هیچ گونه مشکل بهداشتی بین دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری وجود ندارد و برخی مشکلات مربوط به مسائل تجاری است که امیدوارم بزودی برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید