Performancing Metrics

پتروناس مالزی بخشی از سهام خود را می فروشد | اتاق خبر
کد خبر: 388871
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 09:38
شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) بخشی از سهام خود به ارزش یک میلیارد دلار از یک پروژه گاز محلی صنایع بالادستی را با هدف افزایش نقدینگی و حذف هزینه های توسعه ای به فروش می رساند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' روز چهارشنبه به نقل از دو منبع آگاه، اعلام کرد پتروناس در تلاش برای فروش بیش از 49 درصد از سهم خود در یک پروژه گازی به نام 'اس.کا316' در ایالت 'ساراواک' است.
براساس این گزارش، فروش این مقدار از سهام یک پروژه توسط پتروناس مالزی برای نخستین بار به دلیل شرایط بهای جهانی نفت که از دو سال و نیم پیش این شرکت را تحت تاثیرات منفی قرار داده است، انجام می شود.
پتروناس در حال همکاری با یک بانک سرمایه گذاری در مورد فروش این سهام است و مراحل مقدماتی آن از ماه جاری آغاز شده است.
گاز استخراج شده از میدان 'ان.سی 3' پروژه 'اس.کا316' مالزی که از آن به عنوان 'ال.ان.جی9' یاد می شود، از ماه ژانویه امسال، تولید تجاری خود را آغاز کرده است.
به گفته منابع آگاه به این موضوع، پول حاصل از فروش این سهام قرار است صرف توسعه میدان گازی 'کاساواری' شود که براساس تخمین ها می تواند منابع هیدروکربن بازیابی شونده به میزان 200 میلیارد متریک تن ایجاد کند.
بر اساس این گزارش، فروش این سهام می تواند مورد توجه شرکت های ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا)، تایلند و ژاپن قرار گیرد.
با افزایش تولید گاز طبیعی مایع یا 'ال.‌ان.‌جی' توسط آمریکا و استرالیا، عرضه بیش از تقاضا در بازار به وجود آمده و باعث رکود 70 درصدی بهای 'ال.ان.جی' در بازار آسیا شده است.
رکود در بازار نفت از سال 2014 تاکنون باعث از دست رفتن بیش از 50 درصد از ارزش هر بشکه نفت شده است و این موضوع جریان نقدی شرکت پتروناس را تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که این شرکت مجبور به اعلام کاهش 50 میلیارد رینگیتی (بیش از 11 میلیارد دلار) از هزینه های سرمایه ای خود از ابتدای سال گذشته تا سه سال آینده شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید