Performancing Metrics

مردم سالی ۷ میلیارد تومان لباس می‌خرند | اتاق خبر
کد خبر: 388966
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395 - 16:19
رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران:
رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، سالانه هفت میلیارد تومان صرف خرید پوشاک در کشور می‌شود که بیش از نیمی از آن یعنی معادل سه یا چهار میلیارد تومان قاچاق است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد مروج حسینی در حاشیه چهارمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مصرف کنندگان کالاهای داخلی قشر حقوق بگیران دولتی و کارگران هستند و ۴۰ درصد قدرت خریدشان از سال ۹۰ کمتر شده است.

وی با بیان اینکه عمده قاچاق کشور از مبادی رسمی کشور وارد می‌شود، گفت: عدد واقعی قاچاق از مابه التفاوت آمارهای واردات کشور مقصد با عدد گمرک کشور صادرکننده مبدأ به دست می آید که رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مربوط هر کشور به راحتی این عدد را برای هرکالایی به دست بیاورند.

مروج حسینی تصریح کرد: پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا وزارت اطلاعات نقش جدی‌تری پیدا کرده که با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه خوشبختانه میزان قاچاق کمتر شده است.

رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران با ابراز امیدواری در مبارزه با قاچاق پوشاک و پارچه گفت: پارچه از هند وارد می‌شود و پوشاک از جنوب از راه دوبی و از مسیر شمال از ترکیه وارد می‌شود به گونه‌ای که لباس‌های گران تر محصول ترکیه و ارزان تر تولید چین است.

مروج حسینی خاطرنشان کرد: آنچه کمی گیچ کننده است این است که تولیدکنندگان داخلی به تولیدات خود اتیکت خارجی می‌زنند، حتی کسانی هستند که شغل‌شان فروش اتیکت است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید