Performancing Metrics

تمدید معافیت گروه چینی از مجازات نقض تحریم‌های ایران | اتاق خبر
کد خبر: 389001
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1395 - 12:54
معافیت شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی ZTE از مجازات محدودیت‌های صادراتی به دلیل نقض تحریم‌های ایران، از سوی دولت آمریکا تمدید شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا مجوز صادرات موقتی گروه ZTE را تا ۲۹ مارس تمدید کرد. مهلت این مجوز روز دوشنبه به پایان رسیده بود.

تمدید معافیت گروه ZTE از محدودیت‌های صادراتی به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد نرم‌افزار، فناوری و قطعات را با وجود محدودیت‌هایی که در مارس سال ۲۰۱۶ اعلام شد برای این شرکت چینی تامین کند.

به گفته داگلاس جکسون، وکیل اهل واشنگتن که متخصص در قوانین بازرگانی و نماینده شماری از شرکتهای تامین کننده قطعات ZTE است، مهلت اخیر کوتاه‌تر از مهلت ۹۰ روزه قبلی است که از سوی وزارت بازرگانی داده شده بود و این شرکت را تحت فشار نگه می دارد و ممکن است به دو شکل تفسیر شود.

این مهلت کوتاه نشان می‌دهد که توافق نهایی قریب‌الوقوع است یا یک مکث کوتاه است که به دولت جدید فرصت می‌دهد درباره‌ نحوه‌ پیشبرد این تحقیقات تصمیم بگیرد.

شرکت ZTE در ۱۴ فوریه اعلام کرد سرگرم مذاکره با وزارت بازرگانی، وزارت خزانه‌داری و وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات پیرامون صادرات مجدد محصولات ساخت آمریکا به ایران و سایر کشورهای تحت تحریم آمریکاست.

گفته می‌شود جریمه احتمالی بر نتایج مالی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت. شرکت ZTE بیش از ۱۵ میلیارد دلار فروش سالانه دارد.

سخنگوی ZTE و همچنین نمایندگان وزارت خزانه‌داری، بازرگانی و دادگستری درباره این گزارش به رویترز اظهارنظر نکردند.

شرکت ZTE که با ۱۰ درصد سهم در آمریکا یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات مخابراتی جهان است، برای تامین قطعات و نرم‌افزار به شرکت‌های آمریکایی شامل کوالکام، مایکروسافت و اینتل متکی است.

این شرکت همچنین چهارمین فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در آمریکا بوده و گوشی‌ها را به اپراتور تلفن همراه AT&T، تی موبایل و اسپرینت و می‌فروشد.

در حال حاضر ابهامی که پیرامون تحقیقات نقض تحریم‌ها وجود دارد، بر کسب‌وکار این شرکت تاثیر گذاشته است.

منابع آگاه در ZTE ماه گذشته به رویترز اظهار کردند که این شرکت حدود ۳۰۰۰ شغل یا پنج درصد از ۶۰ هزار نیروی جهانی خود را تعدیل می‌کند.

تحقیقات آمریکا از ZTE به دنبال گزارش‌های رویترز در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت که براساس آن شرکت ZTE قراردادهایی برای صادرات سخت‌افزار و نرم‌افزارهای ساخت شرکتهای معروف آمریکایی به ارزش میلیون‌ها دلار به شرکت مخابرات ایران امضا کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید