Performancing Metrics

عقب‌نشینی بورس‌های آسیایی از رکورد بالا | اتاق خبر
کد خبر: 389016
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1395 - 17:03
بازارهای سهام آسیایی روز جمعه تحت تاثیر کاهش ناگهانی قیمت مس و سایر کالاها، از صعود بازماندند و از بالاترین رکورد یک سال و نیم اخیر عقب نشینی کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص سهام ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، ۰.۵ درصد ریزش کرد و بخشی از رشدش در هفته جاری را واگذار کرد، با این همه این شاخص به سوی پنجمین رشد هفتگی متوالی پیش می رود.

ارزش سهام مواد و منابع با کاهش چشمگیر قیمت مس، سنگ آهن و سایر کالاها، بزرگترین تاثیر منفی را بر بازارهای سهام داشت.

شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۵ درصد و شاخص نیک‌کی ژاپن هم به میزان میزان کاهش یافت، در حالیکه بازارهای سهام در سرزمین اصلی چین ثابت بودند. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا ۰.۸ درصد عقب نشینی کرد.

انتظار می‌رود بازارهای سهام اروپایی در سطح تقریبا ثابتی گشوده شوند و شاخصهای بزرگ مانند داکس آلمان و FTSE انگلیس حداکثر ۰.۱ درصد کاهش پیدا کنند.

در وال استریت، داوجونز برای دهمین روز متوالی موفق شد صعود کند که طولانی‌ترین رکورد رشد از سال ۱۹۸۷ است. همچنین این طولانی‌ترین مدت رشد است که در میان همه شاخصها از مارس سال ۲۰۱۳ به این سو مشاهده شده است.

گزارش نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا که نشان داد اضطرار چندانی برای افزایش نرخهای بهره در میان اعضای کمیته سیاستگذاری وجود ندارد، به کاهش بازده اوراق قرضه و دلار کمک کرد.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه آمریکا به ۲.۳۷۲ درصد رسد که پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر بود.

دلار در برابر ین به ۱۱۲.۵۵ ین کاهش یافت و آخرین بار در ۱۱۲.۷۹ ین ایستاد.

یورو ۱.۰۵۸۴ دلار معامله شد و از نرخ ۱.۰۴۹۴ دلار روز چهارشنبه که پایین‌ترین رکورد شش هفته اخیر بود، فاصله گرفت.

ترامپ در مصاحبه با رویترز چین را قهرمان دستکاری ارزی خواند که مسلما به بهبود اعتماد در روابط تجاری میان بزرگترین اقتصادهای جهان کمک نمی کند.

با این همه به نظر رسید بازارها به این اظهارات اعتنایی نکردند زیرا چند ساعت پیش از آن وزیر خزانه داری که جدیدا از سوی ترامپ منصوب شده است، وعده داده بود رویکرد اصولی‌تری در تحلیل عملکرد چین در بازار ارزی در پیش گیرد.

یوان تغییر چندانی در برابر دلار نداشت و نرخ آن ۶.۸۵۳۵ یوان در برابر هر دلار ایستاد. یوان سال گذشته بدترین عملکرد را در میان ارزهای آسیایی داشت و با وجود تلاش پکن برای جلوگیری از ریزش آن، حدود ۶.۶ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش در بیش از ۲۰ سال اخیر بود.

در بازارهای کالا، نفت پس از آماری که نشان داد ذخایر نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته اما روند رشد آن آهسته شده است، رشد قیمتش را حفظ کرد. نفت وست تگزاس اینترمدیت تغییری نداشت و ۵۴.۴۱ دلار در هر بشکه بود. بهای معاملات این بازار حدود ۱.۸ درصد رشد هفتگی نشان می دهد که بزرگترین رشد هفتگی در سال میلادی جاری است.

نفت برنت هم ثابت بود و ۵۶.۵۷ دلار در هر بشکه معامله شد و برای کل هفته حدود ۱.۲ درصد رشد نشان داد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از رشد یک درصدی در معاملات پنج شنبه، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۳.۲۲ دلار رسید.

بازارها از سهام تا ارز در هفته جاری که سرمایه گذاران به اظهارات مقامات بانک مرکزی و سیاستمداران چشم دوخته بودند، در معرض نوسانات اواسط معاملات قرار گرفتند.

علاوه بر نگرانیها نسبت به نرخهای بهره و سیاستهای اقتصادی دونالد ترامپ، معامله گران همچنین تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه و برنامه های انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را نظاره می کنند.

به گفته یک کارشناس بازار در سومپو ژاپن نیپونکوآ، در شرایطی که بازار منتظر جزییات برنامه دولت آمریکا برای کاهش مالیات است، احتمال دارد که اظهارات مقامات بر بازار تاثیر گذارد. سیاست مالی آمریکا به سوی توسعه پیش می رود اما دولت ممکن است تلاش کند اندکی از انتظاراتی که ایجاد شده است، کم کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید