Performancing Metrics

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت علیه اسد و مسئولان ارشد سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 389017
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1395 - 17:18
شورای امنیت درصدد است قطعنامه‌ای را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت سوریه تصویب کند که اضافه کردن نام 11 تن از فرماندهان و مسئولان این کشور از جمله بشار اسد به لیست سیاه سازمان ملل در آن گنجانده شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یک دیپلمات مستقر در نیویورک فاش کرد، شورای امنیت قصد دارد طی هفته آتی قطعنامه‌ای را در خصوص گنجاندن 11 تن از فرماندهان نظامی و مسئولان سوری در لیست سیاه به اتحام دست داشتن در حملات شیمیایی، تصویب کند.

براساس این قطعنامه، فروش هلیکوپتر به دولت سوریه ممنوع شده و 10 نهاد دولتی و یا مرتبط با دولت در لیست سیاه مربوط به ساخت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و موشک‌های حامل این سلاح‌ها، گنجانده می‌شوند.

این قطعنامه همچنین بر ضرورت بلوکه کردن اموال افراد و نهادهای مذکور و همچینن ممانعت از سفر آنها به تمام کشورهای عضو سازمان ملل تاکید دارد.

این در حالی است که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بارها ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی را توسط ارتش سوریه رد کرده است.

قطعنامه پیشنهادی در بر گیرنده 15 مسئول سوری است و تاکید دارد که باید تحقیقات لازم در خصوص دست داشتن نیروهای مسلح ارتش سوریه در حملات شیمیای صورت پذیرد.

این لیست به سه بخش تقسیم می شود، نخست کسانی که نزدیک به بشار اسد به شمار آمده و شامل شش تن از جمله شخص رئیس جمهور و برادرش که فرماندهی لشگر 4 زرهی را بر عهده داشته و وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات نظامی سوریه می‌شود.

گروه دوم در برگیرنده اسامی فرمانده نیروی هوایی و 4 تن از فرماندهان شاخه‌های مختلف این نیرو است که در میان آنها نام فرمانده لشگر 22 نیروی هوایی و تیپ 63 ویژه بالگرد که ادعا می‌شود در استفاده از گاز سمی کلر دست داشته‌اند، دیده می شود.

بخش سوم نیز در برگیرنده نام نظامیان بلند پایه دیگر است.

گرچه گفته شده این پیش‌نویس در مذاکرات اولیه میان کشورهای عضو مورد توافق قرار گرفته اما بعید به نظر می‌رسد که روسیه با آن موافقت کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید