Performancing Metrics

برنامه‌ها محقق می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 389128
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395 - 11:41
وضعیت نامناسب صادرات خودروهای داخلی!
در حالی‌که وضعیت صادرات خودرو و قطعات تولید داخل مناسب نیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات این محصولات شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در حال حاضر صادرات خودرو و قطعات داخلی بسیار ناچیز بوده و پایین‌ بودن کیفیت خودرو و قطعات تولیدی، عمده‌ترین دلیل پایین بودن صادرات است.

این وضعیت در حالی است که در سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴" وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات خودرو و قطعات داخلی شده است.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی چون تسهیل و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز و بسترهای قانونی صادرات و افزایش مشوق‌های صادراتی و اعطاء آن متناسب با ارزش افزوده محصولات صادراتی و نسبت صادرات به تولید داخل، شده است.

ارتقاء نقش صنعت خودرو در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی جهت توسعه صادرات، مساعدت در تامین خطوط اعتباری مناسب با بازارهای هدف صادراتی، ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بین‌المللی و پیش‌بینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرف‌های خارجی، از دیگر وظایف تعیین شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات خودرو و قطعات تولید داخل است.

پیش‌بینی این اقدامات برای افزایش صادرات خودرو و قطعات تولید داخل در حالی است که هم‌اکنون به دلیل کیفیت نامناسب خودرو و قطعات تولید داخل، خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی موفقیتی در خارج از کشور ندارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید