Performancing Metrics

تشکیل پرونده تخلفاتی برخی بانکها در بورس | اتاق خبر
کد خبر: 389207
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395 - 09:13
معاون سازمان بورس؛
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح دلایل عدم بازگشایی نماد برخی بانکها در بورس، علت اصلی را عملکرد هیات مدیره آنها دانست و گفت:برای متخلفان پرونده تشکیل می دهیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسن امیری با اشاره به چشم انداز سهام بانکها و سهامداران بعد از اصلاحات مرحله دوم صورتهای مالی بر اساس IFRS گفت: اصلاحات صورتهای مالی بر اساس گزارشگری مالی بین المللی در بانکها ربطی به افت ارزش سهام ندارد و در صورتهای مالی بانکها بر اساس استانداردهای نوین، نکاتی وجود داشت که از سوی بانک مرکزی مورد اشاره قرار گرفته است.

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: آنچه که اهمیت دارد آن است که بانکداری باید یک صنعت سودآور باشد؛ اما در حال حاضر با توجه به بالا بودن نرخ سود سپرده ها و بسته بودن دست بانکها نیز در بحث تسهیلات، برخی فاکتورها با هم تناسب معقولی ندارد؛ ضمن اینکه وظیفه و کارکرد اصلی بانکها،   کسب درآمد از طریق اعطای تسهیلات نیست؛ بلکه بانک باید از طریق کارمزدسازی درآمد خود را احصاء کند.

وی تصریح کرد: پس بانکها باید به سمت و سویی بروند که بتوانند خدمات بیشتری ارایه کرده و در ازای ارایه این خدمات، سودآوری را بیشتر کنند و اگر هم نیاز است بازنگری روی نرخ کارمزد انجام دهند، از قبل بانک مرکزی کار را ساماندهی نماید.

معاون سازمان بورس گفت: هر بانکی که کسری اطلاعات را تکمیل کند؛ بلافاصله نماد آن در بورس بازگشایی خواهد شد. اما اینکه چرا برخی بانکها اطلاعات را تکمیل کردند و نمادشان هم باز شد، به عملکرد هیات مدیره بانکها برمی گردد.

امیری گفت: سازمان بورس مرتب با این بانکها مکاتبه کرده و تذکر می دهد که اطلاعات را در هر مرحله، ارایه دهند؛ در این میان دستورالعمل ها کاملا مشخص است که هر اطلاعاتی باید در چه مقطعی ارایه شود؛ پس اگر بانکها تخلف داشته باشند، برای آنها پرونده تخلفاتی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید