Performancing Metrics

آغاز تست خودروی خودران نیسان در اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 389225
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395 - 14:25
در نخستین آزمایش اروپایی خودروهای تمام اتوماتیک نیسان موتور، یک خودروی خودران این شرکت ژاپنی روز دوشنبه وارد خیابانهای لندن شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این خودرو یک مدل برقی نیسان لیف است که به دوربین و رادار و سایر امکانات اتوماتیک مجهز شده است و در آزمایش روز دوشنبه، با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت از خیابانهای کوچک وارد یک مسیر چند لاینه شد.

انگلیس از طراحان خودروهای اتوماتیک استقبال می کند و امیدوار است از صنعت خودروهای خودران که برآورد می شود تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰۰ میلیارد پوند (۱.۱ میلیارد دلار) ارزش داشته باشد، سهمی داشته باشد.

این کشور همچنین در راستای تشویق توسعه بکارگیری خودروهای بدون راننده، به تازگی تغییراتی را اعلام کرده که امکان می‌دهد رانندگان خودروهای خودران مانند خودروهای معمولی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات نیسان موتور در سیلیکون والی به رویترز گفت: رویکرد انعطاف پذیر انگلیس برای تست خودروهای خودران کمک کرد نیسان لندن را برای نخستین آزمایش اروپایی خود انتخاب کند.

نیسان برای این آزمایش با مرکز نظارت حمل و نقل لندن و پلیس هماهنگ کرده بود و جزییات مسیر حرکت را ارایه کرده بود.

در داخل خودرو، با فشردن دکمه "ورود" خودرو از وضعیت خودران به معمولی سوئیچ می‌کند و یک نمایشگر که نزدیکترین خودروها را به رنگ سبز و قرمز نشان می دهد، سرعتی که خودرو حرکت می کند را هم نمایش می دهد.

تقریبا ده‌ها دوربین، رادار و لیزر در سقف و اطراف خودرو نصب شده اند تا خودرو را در مسیرش هدایت کنند.

یک خودروی بدون راننده در اکتبر سال گذشته برای نخستین بار در شهر جنوبی میلتون کینس انگلیس آزمایش شد اما با سرعت بسیار کمتری حرکت کرد.

خودروسازان جهانی تلاش می کنند از شرکتهایی مانند گوگل و تسلا که در ماه‌های اخیر در آمریکا و نقاط دیگر آزمایشهای متعدد اتوپایلت و خودران انجام داده اند، عقب نمانند.

جگوار لندروور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ خودروی اتوماتیک و متصل به اینترنت را در انگلیس آْزمایش کند در حالیکه ولوو در تدارک انجام یک آزمایش در لندن در آینده نزدیک است.

بر اساس گزارش رویترز، نیسان که پیش از این یک خودروی خودران لیف را در توکیو و سیلیکون والی آزمایش کرده بود، امیدوار است آزمایشهای مشابهی در شهرهای اروپایی انجام دهد.

انتهای پیام//

نظرات
ADS
ADS
پربازدید