Performancing Metrics

فعال‌سازی شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور | اتاق خبر
کد خبر: 389286
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395 - 20:53
معاون طیب نیا خبرداد؛
معاون وزیر اقتصاد گفت:‌ بعد از تحریم، لازم است تا بانک‌ها توجه ویژه‌ای را به شعب خارج از کشور خود داشته باشند و همچنین نیازهای این شعب را در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسین قضاوی در مراسم معارفه عضو جدید هیات مدیره بانک سپه، گفت: خوشبختانه بعد از برجام بانک ها تلاش بسیار خوبی را در شعب خارج از کشور خود انجام داده اند و بعد از چند سال تحریم، لازم است تا بانک ها توجه ویژه‌ای را به شعب خارج از کشور خود داشته باشند و همچنین نیازهای این شعب را در حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری و پرسنل فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بانک ها باید تلاش کنند تا در عملیات بانکی پایدار و سودآور باشند، اظهار داشت: این امر باعث تداوم فعالیت آنها می شود؛ همچنین در خصوص کفایت سرمایه نیز با عنایت به تمهیدات صورت گرفته در راستای تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ مبنی بر افزایش سرمایه بانک های دولتی کفایت سرمایه این بانک ها بهبود یافته و در برخی از بانک ها به بیش از ۸ درصد خواهد رسید.

قضاوی در ارتباط با اصلاح نظام بانکی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما نهادهای سیاست گذار به این اجماع نظر رسیده اند که اصلاح ساختار نظام بانکی یک برنامه همه جانبه است و باید روی آن انسجام فکری وجود داشته باشد و همه اجزای آن با هم دیده شود.

وی گفت: اگر زیر ساخت های لازم فراهم و ساختار نظام بانکی اصلاح شود ایفای نقش بانک ها در تصمیم گیری ها بر مبنای توجیه پذیری مالی و اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید