Performancing Metrics

تلاش واحدهای پتروشیمی برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی | اتاق خبر
کد خبر: 389584
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1395 - 20:26
معاون وزیر نفت عنوان کرد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تلاش گسترده پتروشیمی‌های سراسر کشور برای کاهش حجم آلاینده‌های زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرضیه شاهدایی دوشنبه ۱۶ اسفند در مراسم بهره‌برداری از پروژه مکانیسم توسعه پاک پتروشیمی شیراز موسوم به CDM، به اجرایی شدن طرح‌های مختلف برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در پتروشیمی‌های کشور اشاره کرد.

وی گفت: در واحدهای پتروشیمی جدید مشکلات کمتری وجود دارد و مشکلات اصلی در نقاطی است که واحدهای قدیمی پتروشیمی قرار دارد.

شاهدایی با اشاره به اینکه اخیرا تصفیه‌خانه‌های پساب و سیستم‌های کاهش‌آلاینده‌های پتروشیمی‌های تخت‌جمشید، بندر امام و ... به بهره‌برداری رسیده است، گفت: همزمان با پتروشیمی شیراز، در تمام واحدهای پتروشیمی سراسر کشور، برنامه‌های کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی اجرایی شده است اما شاید به شاخصی این پروژه نباشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: همزمان در سه جهت و هم‌راستای یکدیگر با هدف کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی حرکتی را آغاز کرده‌ایم.

شاهدایی گفت: کاهش مصرف انرژی و ممیزی انرژی، کاهش حجم گازهای گلخانه‌ای به شیوه‌ای که این گازها در فرایند تولید قرار گرفته و منجر به افزایش تولید شود و کاهش گازهای گلخانه‌ای برای حفظ محیط‌زیست و بدون تاثیرگذاری در افزایش حجم تولید.

معاون وزیر نفت با تصریح اینکه اقدام انجام شده در پتروشیمی شیراز، شیوه سوم کار بوده است، گفت: در پتروشیمی کرمانشاه، روش دوم یعنی کاهش گازهای گلخانه‌ای و قرار گرفتن سیاتور در مسیر فرایند تولید، مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

شاهدایی همچنین گفت: تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و طی آن ۲۰ پروژه تعریف شده که امیدواریم هفته آینده با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شده و امکان توسعه فعالیت‌های پتروشیمی‌ها در مسیر حفاظت محیط زیست را فراهم کند.

پروژه مکانیسم توسعه پاک پتروشیمی شیراز موسوم به CDM ‌با حضور دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید