Performancing Metrics

راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی از ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 389696
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1395 - 08:57
معاون نعمت زاده خبر داد؛
معاون وزیر صنعت از راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی ازمجموع ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از میان طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد،تا پایان امسال۵۴۰۰ طرح به بهره برداری می‌رسد.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسین ابویی مهریزی گفت: در برنامه ای که به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه کردیم از میان طرح ها ی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که حدود ۸ هزارو ۵۰۰ طرح در سراسر کشور بوده تا پایان امسال ۵ هزارو ۴۰۰ طرح آن به بهره برداری خواهد رسید و ۲۵ طرح از ۳۶ طرح ملی نیز افتتاح شده است.  

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: به طور متوسط هر ماه ۴۵۰ طرح از ۸ هزارو ۵۰۰ طرح را به بهره برداری رسیده اند.  

وی افزود: مجموع میزان سرمایه گذاری ۵ هزارو ۴۰۰ طرح صنعتی بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان  و اشتغال زایی برای ۹۰ هزار نفر محقق می شود.

ابویی مهریزی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۴ هزار و ۹۵۰ طرح باید به بهره برداری می رسید که عملکذرد ما ۴ هزار و ۹۷۷ طرح با اشتغال بیش از ۷۶ هزار نفر و سرمایه گذاری حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بود که با این روند تا از برنامه ۱۱ ماهه پیشی گرفتیم.

وی یادآور شد: از میان ۱۲۱ پروژه ملی ابلاغ شده از سوی دولت ۷ فقره به این وزارتخانه ابلاغ شد همچنین احیای و ایجاد رونق در ۷ هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط، ایجاد توازن در زنجیره فولاد و مس، ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط، مدیریت هذفمند واردات، افزایش صادرات به میزان ۱۰ میلیارد دلار از عمده ترین اقدامات خواسته شده دولت از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.  

ابویی مهریزی با بیان اینکه دریافت هرگونه تسهیلات بانکی برای طرح رونق فقط از طریق ورود به سامانه بهین یاب وزارتخانه صورت می پذیرد، افزود: این سامانه در ۳۲ استان کشور بطور کامل فعال است و از سوی دیگر نهادهای مرتبط، بانک ها و استانداری ها برای تحقق این موضوع به صنعتگران متقاضی کمک می کنند.  

وی در ادامه در خصوص تکمیل پروژه های صنعتی اقتصاد مقاومتی گفت: به دنبال ابلاغ این موضوع از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  تکمیل طرح های ۳۳ شرکت صنعتی و معدنی بزرگ که برخی بیش از یک طرح داشتند توسط این معاونت دنبال شد و با راه اندازی کامل آنها ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده و برای ۱۳ هزارو ۳۰۰ نفراشتغال ایجاد شده است.

ابویی مهریزی در توضیح این مطلب افزود: عمده پروژه های دو طرحی در ۳۳ شرکت صنعتی فعالیت آنها از نوع معدنی است که شامل: چادرملو، گل گهر و فولاد سیرجان ایرانیان بوده است که به سهم خود به افزایش ظرفیت در زنجیره فولاد به میزان ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و افزایش ظرفیت در سیمان کشور به حجم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و یک تن به افزایش ظرفیت تولید طلا  موجب شده است.

 هم چنین افزایش ظرفیت در صنعت پتروشیمی به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در صنایع سلولزی به میزان ۱۶۵ هزار تن و در صنایع غذایی ۱۰۵ هزار تن محق خواهد شد.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اقدامات انجام شده حوزه معاونت متبوع خود گفت: بطور متوسط میزان اشتغال زایی ۳۶ پروژه ملی در ازای هر طرح ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و معادل ۴۰۰ نفر اشتغال زایی به همراه داشته است.  

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۵ طرح از ۳۶ طرح مهم و ملی تاکنون در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسیده اند، افزود: تحقق درصدی پروژه های افتتاح شده ۸۳ درصد بوده است.  

ابویی مهریزی تصریح کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی تنها در بخش صنعت منحصر نبوده بلکه در سایر بخش ها نظیر: نفت و گاز، نیرو، کشاورزی، راه و شهرسازی تعریف شده اند که در اجرای آن با هم افزایی بخش های یاد شده با یکدیگر در  سرعت گرفتن تحقق آن موثر بوده است.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید