Performancing Metrics

پیشنهاد الحاق مناطق دریایی مقابل ساحل لبنان به رژیم صهیونیستی | اتاق خبر
کد خبر: 390423
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1396 - 12:40
رژیم صهیونیستی در تلاش برای اعمال سیطره خود بر مناطق دریایی مقابل مرزهای این رژیم و لبنان است که بخشی از آن مقابل سواحل لبنان قرار دارد. در واقع این رژیم درصدد استفاده از منابع طبیعی این منطقه از جمله گاز آن است.

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یووال اشتاینتز، وزیر انرژی و زئیو الکین، وزیر حمایت از محیط زیست رژیم صهیونیستی به زودی این طرح را جهت تصویب در دستورکار دولت اسرائیل و کنست (پارلمان این رژیم) قرار می‌دهند تا در راستای ترسیم مرزهای دریایی - اقتصادی منطقه‌ای که با لبنان بر سر آن اختلاف دارند، شامل رای گیری شود.

این روزنامه‌ افزود: قانون مناطق دریایی سلطه و قوانین اسرائیل را با هدف حفاری منابع طبیعی و استخراج آن تحمیل می‌کند.

به نوشته این روزنامه، در حالی که قوانین بین‌المللی بر تقسیم این مناطق بین دولت‌هایی که سواحل مشترک در حوزه دریایی دارند با توافق و راه حل میانه‌ای که دو طرف با آن موافق باشند، تکیه دارد. 

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این رژیم از آمریکا و سازمان ملل خواسته است برای تغییر مناقصه‌های حفاری گاز و نفت بر لبنان فشار وارد کند.

اسرائیل و لبنان از دیر باز بر سر خطوط مرزهای دریایی و حاکمیت بر مثلث دریایی به مساحت ۸۰۰ کیلومتر مربع اختلاف داشته‌اند و لبنان حق حفاری برای منابع طبیعی در آن جا را برای خود می‌داند. در حالی که اسرائیل ادعا می‌کند که لبنان وضعیت کنونی آن جا را با گسترش حفاری‌ها نقض کرده است. لذا اسرائیل برای الحاق آن به خود تلاش می‌کند.

در چارچوب پیشنهاد الکین و اشتاینتز وزارت حمایت از محیط زیست به نفع وزارت انرژی کنار رفته و اختیار نظارت بر این منطقه را به آن محول کرده است. این دال بر طمع ورزی اسرائیل نسبت به منابع طبیعی است. این در چارچوب تهدیدات روز گذشته گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل علیه لبنان بود.

وی گفت‌: ارتش اسرائیل در صورت وقوع جنگ در آینده نه تنها اهداف حزب الله را هدف می‌گیرد بلکه در هدف گرفتن موسسات دولتی تردید نخواهد کرد.

وی بهانه‌اش برای این تهدیدات را اظهارات میشل عون، رئیس جمهوری لبنان مطرح کرد که گفته بود با خلع سلاح حزب الله مخالف است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید