Performancing Metrics

ورود سازمان تاکسیرانی به بازار رقابت تاکسی های موبایلی | اتاق خبر
کد خبر: 390607
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1396 - 19:51
استقبال و رضایت مردم از تاکسی های موبایلی، سبب شد سازمان تاکسیرانی تهران و دیگر بخش های مرتبط با دادن مجوز نرم افزار به یک شرکت خصوصی، به طور رسمی به میدان رقابت با این شرکت های نوپا وارد شوند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، استفاده از تاکسی های موبایلی و آژانس های خودرویی که به طور اینترنتی خدمات می دهند، از چند سال پیش در شهرهای بزرگ دنیا رواج یافته است.

در تهران نیز به تازگی شاهد داغ شدن بازار «تاکسی موبایلی» هستیم. این امر در ابتدا با اعتراض برخی نهادها و سازمان ها روبرو شد.

حتی در مقطعی آژانس داران تهرانی با اعتراض های شفاهی به اتحادیه تاکسیرانی، شرکت های نوپای تاکسی موبایلی را عامل رکود بازار خود اعلام کردند اما به نظر می رسد سرانجام آنها نیز چاره کار را نه در اعتراض که در پیوستن به بازار یافته اند.

نگاه دولت نیز حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ تا جایی که رییس جمهوری در پیام نوروزی امسال گفت: در سال جدید مردم ما باید از فضای مجازی برای کسب علم، دانش، اطلاعات، و برای کسب و کارشان، بیشتر بتوانند استفاده کنند. این یکی از تلاش‌های نمونه دولت یازدهم بود و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم.

«احسان جهانی» مدیرعامل شرکتی که از شهرداری و تاکسیرانی مجوز نرم افزار تاکسی موبایلی را دریافت کرده است، در این زمینه گفت: ما سعی کردیم با روندی متفاوت، ابتدا با اخذ مجوزهای لازم از شهرداری تهران، بستری را فراهم کنیم تا ناوگان تاکسیرانی با تکیه بر فناوری های روز از قافله‌ کسب وکارهای الکترونیکی جا نماند.

جهانی تاکید کرد همه اطلاعات در سرورهای داخل کشور نگهداری می شود و گفت: با توجه به حساسیت‌های نهادهای سیاستگذار کشور دسترسی به اطلاعات سیستمی و چینش برنامه از خارج از کشور به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و این نرم افزار از لحاظ امنیتی مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح گرفته است.

وی اضافه کرد: قیمتگذاری این سیستم به صورتی است که به طور کامل با 2 نرم افزار موجود قابل رقابت است و با توجه به شرایط خاص ماشین های ناوگان تاکسیرانی و ورود راحت به محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد قیمت‌ها در این محدوده ارزان‌تر تمام می شود.

این کارآفرین بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آژانس‌های تاکسی تلفنی تهران نیز می‌توانند در صورت تمایل با این شرکت همکاری کنند.

یک کارشناس عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات تیر در همین زمینه گفت: اکنون کسب و کارهای فضای مجازی کارهای مردم را تسهیل کرده که همین موضوع رضایت عمومی را به دنبال داشته است و نباید با ایجاد روحیه یاس و ناامیدی موجب شد این کسب و کارها فراری شوند.

«حسین بوبرشاد» برای نمونه به ایجاد نرم افزارهای حمل مسافر بر بستر تلفن همراه و اعتراض برخی گروه ها نسبت به فعالیت این نرم افزار اشاره کرد و گفت: باید بررسی شود چه کسانی از این نرم افزارهای جدید حمل و نقل ناراضی اند.

به نظر می رسد اینان صاحبان آژانس ها هستند نه رانندگان؛ زیرا خود رانندگان نیز از فعالیت مجازی به دلیل یکسان سازی ارایه خدمت، استقبال کرده اند.

گرچه راه اندازی این نرم افزارها و درانداختن طرحی نو در زمینه حمل مسافر با واکنش های متفاوتی در جامعه همراه شد اما رضایت عموم مردم از خدمات این شرکت ها برگه برنده آنان در ادامه راه است.

اکنون با افزایش رضایت مردم از ادامه کار این نرم افزارها سازمان تاکسیرانی تهران با دادن مجوزهای لازم به این بخش ورود کرده است تا از میدان رقابت بیرون نماند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید