Performancing Metrics

هشدار عمان به اردن در خصوص ادبیات ضدایرانی در اجلاس اتحادیه عرب | اتاق خبر
کد خبر: 390650
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 16:26
رای الیوم ادعا کرد
در صورتی که بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه عرب بخواهد ایران را متهم به حمایت از تروریسم کند یا از اعضا بخواهد که سطح روابط خود را با تهران کاهش دهند، عمان ترجیح می‌دهد که سطح حضور خود در اجلاس اتحادیه عرب را کاهش دهد.

به گزارش اتاق خبر، منابع دیپلماتیک می‌گویند، عمان با ارسال پیامی به اردن هشدار داده که در صورتی که این کشور با صحبت‌ها یا توصیه‌های مطروحه در اجلاس آتی اتحادیه عرب (29 مارس، اردن) در شرایط سختی قرار بگیرد، سطح حضور خود را در این اجلاس خواهد کاست.

«میدل ایست مانیتور» به نقل از رای الیوم نوشت: این منابع گفته‌اند که مصداق آنچه منجر به شرایط سخت برای عمان خواهد شد، در پیام به وضوح بیان نشده اما توضیح داده‌اند که مسقط پیش‌تر به امان گفته است در صورتی که بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه عرب بخواهد ایران را متهم به حمایت از تروریسم کند یا از اعضا بخواهد که سطح روابط خود را با تهران کاهش دهند، ترجیح می‌دهد که سطح حضور خود در اجلاس اتحادیه عرب را کاهش دهد.

عمان همچنین گفته است که نمی‌خواهد موجب ناراحتی هیچ یک از طرف‌ها شود لذا در صورتی که برخی اعضا بخواهند بر مواضع سخت علیه ایران اصرار کنند، تنها سطح حضور خود را کاهش می‌دهد.

عمان و کویت حامی گفت‌وگو با ایران بر اساس منافع دوجانبه هستند.

ادعای رای الیوم توسط منابع رسمی تائید نشده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید