Performancing Metrics

فعالیت خط دریایی چابهار- عمان با ظرفیت سه روز در ایام نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 390704
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 13:40
یک مقام مسئول اعلام کرد؛
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: خط دریایی چابهار- مسقط در روزهای اول، هشتم و هم‌چنین ۱۵ فروردین به صورت چارتر فعالیت دارد و مسافران نوروزی را جابجا می‌کند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز آقایی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است در سه روزی که خط دریایی بین ایران و عمان فعال است جابجایی حدود ششصد مسافر دریایی دیگر به ثبت برسد، از برگزاری شش جلسه هماهنگی با همه ارگان‌هایی که میزبانی مسافران نوروزی در چابهار را عهده‌دار هستند، خبر داد و گفت: ۵۰۰ حلقه جلیقه نجات بین قایق‌هایی که عملیات خدمات‌دهی به گردشگران دریایی را انجام می‌دهند توزیع‌شده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اینک کلیه شناورهای تجسس و نجات و هم‌چنین شناورهای خدماتی به‌عنوان آماده‌باش در محل‌های پرترافیک مستقر شده‌اند، ادامه داد: هم‌چنین ۴ شناور پشتیبان در محل‌هایی که خدمات سفر دریایی به مسافران نوروزی را می‌دهند مستقر شده‌اند و اکیپ‌های نوروزی نیز مشخص و در حال خدمات‌دهی به مسافران هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان، در خصوص تعداد تردد مسافران نوروزی نیز اضافه کرد: مسافران بین‌المللی بندر چابهار عمانی‌ها هستند و خط دریایی چابهار- مسقط در روزهای اول، هشتم و هم چنین ۱۵ فروردین به صورت چارتر فعالیت دارد و مسافران نوروزی را جابجا می‌کند؛ هم چنین امسال برای خدمات دهی به مسافران بین استانی در مسیر چابهار به کنارک خدمات خوبی را ارائه خواهیم داد.

به گفتهٔ آقایی هم‌اکنون در خود حوزه چابهار و کنارک بیش از صد شناور در حال خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستند.

این مقام مسئول هم‌چنین درخصوص استقبال خارجی‌ها از نوروز چابهار و سفر به استان، گفت: در دو ماه گذشته (اسفند و بهمن) نزدیک ششصد و هشتاد نفر بین ایران و عمان تردد دریایی داشته‌اند و پیش‌بینی ما این است که در سه روزی که خط دریایی بین ایران و عمان فعال است جابجایی حدود ششصد مسافر دریایی دیگر به ثبت برسد.

وی با توضیح اینکه خط مسافری دریایی ایران- عمان به صورت آزمایشی در آبان ماه امسال راه‌اندازی شد و پس از رفع نواقص به صورت کامل به بهره‌برداری رسید، گفت: پایانه بین‌المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری چابهار به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال احداث و در مرحله نخست با ظرفیت یک سفر در هفته راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید