Performancing Metrics

رفع محدودیت‌های رییس دولت اصلاحات خواسته ملی است | اتاق خبر
کد خبر: 390752
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 11:59
تابش:
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در ادوار ششم، هفتم، هشتم ، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در یادداشتی خواستار رفع محدودیت های اعمال شده برای سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی شد و آن را خواسته ملی و به سود نظام دانست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در بخش هایی از متن این یادداشت آمده است:

بهار ٩٦ ، بیست سالگی حماسه دوم خرداد است و جناب آقای سید محمد خاتمی ، تجلی رای و اراده مردم و مردمسالاری دینی در برهه ای مهم از تاریخ پر فراز ونشیب جمهوری اسلامی است.
شامگاه چهارمین روز از سال نو، پس از بازگشت از حوزه انتخابیه به تهران ، الحمدلله توفیق پیدا کردم برای عرض تبریک عید نوروز خدمت جناب آقای سید محمد خاتمی برسم. ایمان و توکل به خدا و دلبستگی ایشان به نظام و انقلاب اسلامی و تعهد به مردم ، ذره ای خلل در عزم و اراده وی در ادای وظیفه به ملک و ملت ایجاد نکرده است و با اخلاص، شرافت، صبوری و بردباری ناملایمات را تحمل می کنند.

اظهارات رئیس محترم قوه قضائیه در مصاحبه اخیر، نهایتاً منشاء اصلی تصمیم برای محدودیت ها را تا حدی مشخص کرد و همین امر می تواند مقدمه ای برای گره گشایی از این مشکل باشد.

خوب است پس از گذشت چند سال از این موضوع ، ارزیابی جامعی از اقدام انجام شده و موارد مشابه این چنینی انجام پذیرد تا مشخص گردد آیا این قبیل اقدامات سرمایه اجتماعی و جایگاه مردمی شخصیت هایی پاکدست، خدمتگزار و محبوب نظیر جناب آقای سید محمد خاتمی را تقلیل داده است ؟
آیا اینگونه اقدامات، مقوّم منافع ملی یا مغایر آن است؟ آیا وحدت و همبستگی ملت و حاکمیت را افزون تر می کند یا گسستی در اتّحاد ملی به وجود می آورد ؟
... و ده ها سوال دیگر که حوصله و فرصت به پرداختن به آن نیست، ولی اذهان مردم را به خود مشغول داشته است.
به نظرم، اینک که نظام اسلامی به استقبال انتخاباتی پرشور می رود، زمان تجدید نظر در این رویه ها و روندها و رفع محدودیت های غیر قانونی فرا رسیده است ، رویه هایی که متاسفانه وحدت ملی را خدشه دار می کند و تجدید نظر در آن خواسته ملی و به سود نظام است.
امید که در طلیعه سال نو، رؤسای محترم سه قوه با ژرف نگری و همدلی و قانونمداری خواهی، برای بازگرداندن این سرمایه ملیِ ایران و ایرانی به صحنه، اقدام کنند و شکوهمندی انتخابات پیش رو را با شور مردمی ناشی از این تصمیم مبارک، افزونتر نمایند. همچنین امید است خیرخواهان نظام از هر دو جناح ، مراجع معظم تقلید و گروهها و شخصیتهای برجسته سیاسی و نمایندگان محترم مجلس ، برای نیل به این مقصود بزرگ و مهم ، یاری رسان رؤسای محترم قوا باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید