Performancing Metrics

خرید 100هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی آن را تخریب می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 390872
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 14:45
مدیرعامل ایران ایر:
مدیرعامل ایران ایر ،با اشاره به اینکه سومین ایرباس پسابرجامی تاکنون در هیچ کشوری پرواز نداشته است، ‌گفت:خرید 100هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی در جهت تخریب آن گام بر می دارند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، 'فرهاد پرورش' ، ادعای برخی رسانه ها در مورد دست دوم بودن، ایرباس جدید ایران ایر را کذب خواند و افزود: طبق قراردادی که بین 'ایران ایر' و 'ایرباس' منعقد شده این هواپیمای نو پس از انجام پروازهای آزمایشی در تولوز فرانسه به خلبانان و کارشناسان هما تحویل شده تا عازم میهن اسلامی شود.

وی با بیان اینکه برای آماده سازی و تحویل سومین ایرباس ،ایران ایر بیش از یک سال با کارشناسان ایرباس برای نصب علایم داخل کابین درحال مذاکره بود،گفت: خرید هواپیمای نو مقدمات زیادی دارد و باید تمام مسایل مربوط به پشتیبانی های فنی آن به صورت دقیق مشخص شود تا منافع ملی ما به خطر نیافتد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یادآورشد: پیش از این هواپیماهای دست دوم زیادی وارد کشور می شد، اما هیچ کس در مورد پشتیبانی های فنی و تامین قطعات آن حرفی نمی زد، در حالی که هیج یک از این هواپیماها از پشتیبانی های فنی و گارانتی سازندگان برخوردار نبودند.

پرورش تاکید کرد: با این حال طبق اسناد موجود این هواپیما تنها 11 ساعت پرواز آزمایشی انجام داده و به صورت کاملا نو در فرانسه تحویل ایران ایر شده و طبق برنامه های پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دور دوم تعطیلات نوروزی از این هواپیما در مسیرهای داخلی استفاده خواهد کرد و نخستین سفر آن نیز به مشهد مقدس خواهد بود.

پیش از این مدیرعامل ایران ایر تصریح کرده بود: سومین هواپیمای ایرباس که پنجم فروردین ماه وارد ناوگان هوایی ایران شد، تا پیش از تحویل به هواپیمایی جمهوری اسلامی تنها 11 ساعت آن هم برای موارد آموزشی و هماهنگی پرواز داشته و کمپانی ایرباس سند این هواپیمای نو را روز جمعه ( چهارم فروردین 96 ) به نام ایران ایر صادر کردهاست.

به گفته وی، قرارداد با ایرباس یک قرارداد مستقیم و بین‌المللی است و ما هیچ پول اضافه‌ای در بازار رقابتی موجود برای این هواپیماها پرداخت نکرده‌ایم. این قرارداد با کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد منعقد شده و هیچ نقطه ابهامی ندارد.

پرورش گفت: اگر وضعیت گذشته ادامه پیدا می‌کرد تا چند سال آینده ایران هواپیمایی برای استفاده نداشت و مجبور بودیم به صورت اجاره‌ای خطوط هوایی را اداره می‌کردیم، اما با خرید‌ این هواپیماها و طبق قراردادهای که منعقد شده به سمت نوسازی ناوگان ایران ایر گام های اساسی برداشته ایم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان این که قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی‌ها برای تخریب آن گام بر می‌دارند، افزود: برخی رسانه ها در روزهای گذشته به قصد حاشیه سازی برای سومین ایرباس پسابرجامی ایران، به نقل از پایگاه فلایت گلوبال نوشتند که این هواپیما سه سال پیش به شرکت اویانکا به شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود، اما در این خطوط هوایی به کار گرفته نشد.

با لغو تحریم های ظالمانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از برجام قرارداد خرید 100 فروند هواپیما با ایرباس، 80 فروند هواپیما با بوئینگ و 20 فروند هواپیمای ای تی آر را نهایی کرد تا به تدریج این هواپیماها وارد ناوگان هوایی ایران ایر شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده شرکت ایرباس قرار است تا پایان سال 2017 چهار فروند از هواپیماهای مدل320 و در سال 2018 پنج فروند هواپیمای دیگر را به ایران ایر تحویل و شرکت بوئینگ نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده را در سال 2018 تحویل ایران ایر خواهد کرد.

قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با شرکت ای تی آر یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس به طور تقریبی نهایی شده و نمایندگان این شرکت بزودی به تهران سفر می کنند تا پس از اطمینان از پشتیبانی های فنی آنها، ورود چند فروند از این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر تسهیل شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید